Saturday, April 20, 2013

Mr.Bie awesome :D

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua..




sekarang belum masuk waktu extravaganza lagi kan? belum boleh di kategorikan larut malam lagi kan? alah kemon lah.. tolong cakap kan ye.. :') okey stop.. tak payah nak berdrama sangat..  :3 *kembangkan hidung .. k buruk sangat rupa .. erghh 

K. dah stop nonsense.. kita jadi serius sat noh.. sat jer :) hmm Siapa MR.Bie nih? its that you boyfriends? k dah. tak yah nak buat gosip antara benua dekat sini k.. masa masih panjang untuk itu.. fokus pada study,parents and be a good muslimah. barulah dapat merasa syurga ALLAH di akhirat kelak :") insyallah.. sama-sama kita berusaha ye akhi dan ukhti sekelian 

korang pernah tengok parody? aloh.. dont know what is parody? alah apa guna wujud nya encik google kalau tidak di manfaatkan.. diakan buku rujukan antara benua :3 ini idok.. asyik duk bukak gosip artis minggu ini.. erkk.. tak tunding jari pada sesiapa.. Fiqah sendiri juga bergitu.. erkk k tak yah jujur sangat boleh Fiqah? k nice.. hehe :) 

mana Fiqah tahu pasal MR.Bie nih? hmm simple question.. facebook lah mana lagi.. bebudak sekarang kan suka share-share vidoe utube dekat facebook.. termasuk lah diri Fiqah sendiri.. yeahh.. masa itu tengah hangat dengan isu LISTEN.. yes no heart felling here please.. bukan topik itu yang ingin Fiqah budi bicarakan.. hehe :) 

so Fiqah pom bukak lah that vidoe.. vidoe mana? eh jap nak share.. hahaha :p 



haaa this vidoe.. memula dengar.. eh sempoiii jer dia nih.. boleh layan.. and Fiqah try lah usha-usha his youtube account.. banyak gak lagu yang dia parody kan.. yeahh parody kan famous amous sekarang nih kata kau.. but yes.. ada parody yang boleh dijadikan nasihat, ada yang tak boleh nak diterima otak langsung.. and ada yang boleh masuk ada yang tak boleh.. eh macam berbelit jer ayat Fiqah kan? tapi? korang fahamkan maksud Fiqah dekat sini apa? alah senang cerita.. ada vidoe parody yang boleh di tengok ada yang tidak boleh di tengok.. like vidoe yang masuk air yang tak ada pengisian yang baik.. dan jugak vidoe yang penuh pengajaran and info berguna.. yeahh like vidoe parody yang di buat oleh MR.Bie nih :)

just nice.. ada certain vidoe dia yang menusuk kalbu Fiqah.. like this vidoe




yeahh.. mahu sebak setahun.. cer dengar.. mana tahu korang akan sebak 2 tahun.. :3 hahaha..  ada pengisian yang boleh kita buat pengajaran bukan? bukan sekadar hiburan.. jadi kalau tengah serabut.. boleh lah dengar  lagu nih.. sebab certain people says " listening music is a good medicine" yeahh i know.. membaca surat cinta ALLAH iaitu AL-QURAN jauh lebih memberikan kesenangan dan ketenangan berbanding duduk dengar lagu sampai menangis-menangis.. tapi macam Fiqah cakap tadi lah.. sekadar hiburan.. eh jap macam Fiqah cakap tadi? bila saat pulak Fiqah cakap macam tu? erkk dah sory memeningkan kepala korang.. hehe

and people nowdays.. sibuk duk cakap pasal gwiyomi gwiyomi kan sekarang? yeahh MR.Bie pom ada parody buat jugak pasal tuh.. its cool enough.. Fiqah pom tak terpikir okey. dah nak pikir macam mana kalau otak tak kreatif.. hehe :)



this is gwiyomi versi MR.Bie.. nice one.. hehe

dah lah kalau cakap banyak tak dak guna jugak.. so andai ada di sini pengikut setia akhi parody kita nih.. kita geng.. hehe.. and kalau dah ada yang baru nak berjinak-jinak kita jugak geng.. pengikut bukan makna menyanjung tapi menyokong cara dia memberi nasihat.. ye lah anak mudakan suka kan hiburan.. jadi kita kena cari sesuatu yang seru atau seronok untuk menarik minat anak muda kita melakukan kebaikan.. macam kata USTAZ AZHAR IDRUS.. :)  fahami elok-elok.. jangan tersalah fahami.. buruk padah nya nanti.. 

 Untuk mengikuti perkembangan beliau.. kalian boleh ke sini

Andai kata Fiqah ada tersalah info.. tersalah bicara.. mohon maaf.. Fiqah cuma manusia biasa.. yang baik datang dari ALLAH.. yang buruk datang dari diri Fiqah sendiri.. mohon maaf.. mohon jangan ada yang terguris.. and andai MR.Bie membaca ini entry.. mohon maaf juga jew sebab menulis tanpa meminta izin..  MAAF..





p/s : Some good things happen make us further from Allah, some bad things happen make us closer to Allah.whichever happen, don't ever stop praying. Good night and sweet dream ya akhi and ukhti :')

1 comment:

  1. mr bie tu hari² jumpa kat fac. Sekarang dia sambung master sambil mnjadi tutor subjek fiqh usrah kat UM.

    ReplyDelete