Thursday, January 8, 2015

Fi Hifzzillah Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful. Salam to all readers :) 

well hello guys.. whatsapp?? aiceceh *kelip kelip mata


btw its a Quickest update!
need to rush. ada kerja tapi tengah nak memastikan sejarah tak berulang. aku tak nak blog aku jadi macam tahun lepasssssssssssssssss. 14 entry for one year?? hahahah. nampak dak aku punya blog sangat sangat terabai tahun lepas. *belai belai blog.

so guys. people nowdays keep saying "Take Care" bila nak berpisah dengan kawan ke family ke husband ke wife ke even sapa sapa lah. so let make it simple. apa aku nak cuba cakap dekat sini adalah. apa kata kita kita ubah ucapan "Take Care" kepada " Fi Hifzillah" kenapa?? sabar aku ada jawapan dia. sat nak minum milo.

kalau kalian nak tahu. 
Ucapan lain bagi "Take Care" ialah "Fi Hifzillah" 
apa maksud "Fi Hifzzillah" ?? 
maksudnya ialah "moga di bawah jaga ALLAH selalu"
kalau kita lafazkan "Take Care"
kita minta dia untuk menjaga dirinya
tapi kalau kita kata " Fi Hifzillah"
kita mintak ALLAH S.W.T jagakan dia

so mana lagi best??
mana lagi sweet??
mestilah yang "Fi Hifzzilah" kan??







jadiii Fi Hifzillah sahabat sahabat terutama yang dalam melaksanakan misi misi bantuan banjir dan sedang berjuang dalam mengejar ilmu ALLAH. Moga ALLAH bantu dan jaga kalian.

buat yang tengah menghadapi peperiksaan sekarang. 

Bittaufiq Wannajah fil imtihan! Ya rabbi najjihna fil kulli imtihan fid dunya walakhirah 

maksudnya

Ya Tuhan berikanlah kami kejayaan dalam setiap ujian di dunia dan akhirat..amiin

nanti aku huraikan pasal doa dekat atas tu pulak. insyaLLAH. ingatkan aku jika aku lupa. 

1 comment:

  1. Vtul tu.. Moga kte lbih dekat dgn Allah.. Papaglamz jalan2 kt sini.

    ReplyDelete