Friday, January 2, 2015

New Chapter New Life New Me

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful. Salam to all readers :) 



" Segala Puji Bagi ALLAH tuhan sekelian alam "

Its being a long time a go I did'nt update my blog. Allahu how I miss blogging so much. Maaf sebab aku terpaksa mengambil masa yang lama tuk muncul dalam blog. Bukan lupa daratan ke hapew but I'm to busy kalah semua orang.. semua semua lah. konon konon aku lah yang paling busy dalam dunia nih. gitewwwww.. *kenyit mata konon comel. jadi maafinnnnn ( baca 6 harakat ) aku yew. 

so semua duk tau dah yang sekarang nih dah masuk tahun 2015. so aku tok sah duk sembang kencang lagi ah sebab semua dah sedia almaklum. so aku rasa better lurus pada titik which means striaght to the point. gitewww. english aku memank terbaik. *batuk .. so doa doakan aku moga tahun 2015 nih aku rajin sikit hupdate blog supaya tak menjadi macam tahun lepas dimana hanyaaaaaaaaaaaaa ( baca 6 harakat lagi sekali ) 14 entry sahajaaaaaaaa.. ALLAH.. apakah ini semua.. okey stop it fiqah. toksah duk drama sangat. :3 

so dah kata tahun baru kan?? memank tak leh lari dari pertanayaan dan persoalan apa azam tahun baru anda??? giteww.. sampai aku rasa nak tempek atas dahi siap siap supaya tak usah bertanya lagi.. aku pusinggggggggg tuk menjawab.. ALLAH Fiqah over sangat nih kenapa?? istighfar sikit. Subhanallah 

Azam tahun baru aku?? Untuk aku, setiap hari aku perlu tanam kan azam. Tidak perlu tunggu tahun baru. Kerana setiap hari merupakan hari baru bagi aku setelah bangkit dari mati yang seketika iaitu tidur.
Buat kalian. Doakan aku moga aku terus istiqamah di jalan Allah. Jalan dimana aku menemui husnul khatimah iaitu pengakhiran yang baik seperti mana Mujahidah Hajar binti Sabir dan Mujahid Ahmad Ammar. Allah. Doakan aku teman.
Moga tahun 2015 aku lebih banyak membantu kepada ummah. Membantu keperluan ummah. Mungkin dengan bermula mejadi sukarelawan membantu mangsa banjir. Insyallah. Moga Allah bantu. Yuk tanamkan tekad perbaharui niat dan terus bersemangat. Yang penting biar sikit asal istiqamah.

bercakap soal banjir. aku berasal dari kelantan. and aku tengok dengan mata kepala sendiri betapa lumpuh nya kelantan seminggu dua yang lalu. betapa sayu hati ini. masa tuh terasa betapa lemahnya aku sebagai manusia yang tidak mampu berbuat apa-apa selian duduk doa dan tawakal. 

rumah aku kena ke?? Alhamdulilah ALLAH masih melindungi kami sekeluarga.. rumah di area taman kurnia jaya pengkalan chepa selamat. akan tetapi di sekeliling kami habis musnah. kami tersepit di tengah-tengah. nak keluar tidak masuk pun tidak. hanya duduk rumah dan tengok perkembangan semasa di dalam facebook dan jugak tv. 

Aku percaya disebalik semua kejadian. Baik atau buruk. Pastikan ada hikmah dan pahala yang berganda jika kita sabar dan ikhlas. Allah s.w.t punya aturannya sendiri. Dan ia pasti dan pasti yang terbaik untuk kita. Moga semua mangsa selamat. Sedih mendengar berita2 kematian di kebanyakan tempat. Terutama para pesakit HRPZ. Allah. Moga tabah. InsyaAllah Tuhan selalu ada membantu. Terus doa. Buat yang berkemampuan. Tolong tolong lah bantu dari segi apa pun. Dan aku akan hulur tenaga semana mampu kerana aku tidak punya wang ringgit. masih lagi berhutang PTPTN dan bergelar pelajar. * tunduk pandang tanah sambil usap dada

episode luka ini akan aku kenang dan pahat dalam hati sehingga aku mati. Walau tidak ditimpa teruk sebagai mana insan2 lain di bumi kelantan ini. Akan tetapi ia membawa episod luka yang dalam melihat mereka yang dilanda kesengsaraan. Allah kau kurniakanlah seribu kebahagiaan buat insan insan yang ditimpa bencana alam ini. Moga mereka tabah dan kuat. :')

Dear 2014. Thanks for the precious moment that I had from the beginning and the end of the year. I don't know what to say unlees to thanks to Allah for everything and anything happen on this year. Thanks for all the memories and wonderful moment. 

Hope for a brighter future on 2015 and meet my soulmate maybe?? Naaa just for brighter future. About soulmate let it going on the flow. Ada ada lah. Takde takde lah. Naa your going turn 20 not 30 la fiqah. Kemon ah. fighting. gatai sangat pasaipa hang nih?? *tampar muka sendiri







The beauty of faith in Allah is knowing He gives us so many chances. Even when we fail, there's always another chance around the corner

oh yew sebelum aku terlupa.. blog aku nih dah bertukar wajah dah. setelah 2 tahun duk pakai baju seluar tudung yang sama.. lebih matang. berubah mengikut usia giteww *tapi belum tua* dah takde dah bunga-bunga bertaburan.. tak larat dah aihh mak nak mengutip bunga yang berguguran. almaklum lah aku nih manusia TERAJIN abat ini.. hohoho :p pink pink serba serbi dari atas sampai bawah yang konon konon nak nampak comel comel tu pom dah takde dah. kena kutuk satgi duk pink memanjang. dah macam takde warna lain nak letak.. hahaha :P dan yeww satu lagi alamat atau link blog niih pom dah bertukar tau.. dari pykaheaster.blogspot.com ke  fiqahyusoffofficial.blogspot.com..nampak matang nya sikit. ini idok apa kebenda easter pom aku tak tahu lah. budak budak punya perangai zaman dulu kala.. *hempuk kepala dekat dinding akibat malu 



Akhir kata.. doakan aku moga terus istiqamah di jalan ALLAH dan tabah dalam mengharungi ujian dan cabaran hidup. sayang korang sampai bumi berhenti putar pada paksi means aku sayang korang sampai syurga kerana ALLAH S.W.T kerana kita saudara.. saudara muslim :) xoxo 





2 comments:

  1. Wahhh matang dh yer? Papaglamz baru 3 bulan berblog. blh mntk tunjuk ajar nih.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. dri 2010 berblog. kira matang latu yew. hahhaa..
      boleh. insyALLAH. xde masalah

      Delete