Saturday, December 22, 2012

21 / 12 / 2012 :'D

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua :") 


Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah.. OWHHHHH 

*EH tertiba feeling lebih pulak.. HAHA :p 


Semalam.. kalau di ikutkan budak-budak tak lulus sekolah di katakan nya kelmarin adalah tarikh berlakunya kiam** arghh lantak.. itu semua kan kerja ALLAH S.W.T kita sebagai umatnya seharusnya mengambil peluang yang di berikan olehNYA ini melakukan ibadat terus menerus.. bukannya sibuk duk hintung kaji bila nak kiam** Astagrifullah :") dah cukup tazkirah di situ :) 

semalam.. adalah satu kenangan terindah dalam hidup Fiqah... tak kering gusi Fiqah gelak.. :") bukan Fiqah jer.. tapi semua.. siapa semua tuh?? op kos my lovely dovey friends. :") kenapa?? kenapa kami gembira?? haa mai sinih nak kasi cerita :") 

atas budi baik abah dan mama yang tak sanggup melihat kesedihan melampau tahao meroyan anaknya akibat terlalu merindui kawan-kawan dia.. *ceyhh ayat takboleh blahh.. HAHA :p abah dan mama Fiqah mencadangkan tuk mengadakan satu jamuan makan.. kecik-kecik jer. bersempena dengan Fiqah dah jadi budak lepasan SPM.. nak meraikan Fiqah dan kenkawan yang lain sebab dah melepasi fasa ke tiga dalam dunia persekolahan.. :") kata mudah pertemuan antara sahabat sebelum memulakan haluan masing-masing sebagai seorang dewasa pula :") yewlah kejap lagi sorang dah ke timur sorang dah ke barat.. yang ke bulan bintang tak terkira pulak ramainya :")  baik kan mama abah sebab sudi buat semua tuh tuk anak dia nih.. hikhik *terharu.. nangis kejap.. haha :P

sebenarnya jamuan nih nak di adakan seminggu selepas Fiqah habis exam SPM hari tuh.. sebab nak tunggu kenkawan Fiqah yang lain habis exam.. sebab yewlah aliran kitaorang lain-lain .. tapi di sebabkan berlaku sedikit permasalahan iaitu abah terpaksa outstation jadi terpaksa di tangguhkan. sebab yewlah siapa nak uruskan semua tuh.. :")  lepas abah balik outstation hari tuh dia terpaksa pulak uruskan perpindahan sekolah sepupu Fiqah yang duk KL tuh ke sini.. sebab nya pak sedara Fiqah tak pandai sangat.. jadi tertangguh lagi.. hmm tup-tup.. tangguh punya tangguh last-last.. menjadi jugak jamuan BBQ Fiqah dan kenkawan semalam :") thanks abah.. 

tapi tak semua yang kita rancang tuh akan menjadi.. sebab nya la kan.. pernah dengar ayat "kita hanya mampu merancang.. yang menentukan semua tuh adalah Tuhan" ?? yeahh.. walaupun abah dan mama Fiqah dan urus semua tuh dengan baik. mesti ada jugak kesulitan nya.. *eh Fiqah nih tadi kata kan main happy semalam nih kenapa tertiba sedih *eh kejap lah Fiqah nak cerita.. sabar sat noh :P nak jadikan cerita bila Fiqah forward kan mesej yang sama dekat semua kenkawan sehidup semati Fiqah mengenai jamuan BBQ tuh ada perkhabaran buruk yang menimpa :") separuh dari kawan baik Fiqah tak dapat join.. sedih kan?? tapi Fiqah tak salahkan diaorang.. sebab jamuan nih sepatutnya di lakukan awal-awal.. diaorang pom ada hal diaorang masing-masing :) hal yang tak leh nak di elakkan lagi.. Fiqah tahu jauh di sudut hati diaorang,  diaorang nak sangat datang .. tapi masa tak mengizinkan :") kalau di ikutkan hati kecik Fiqah.. Fiqah nak tunda lagi.. tapi di sebabkan abah dan mama dah uruskan semuanya.. jadi Fiqah tak boleh nak tundanya lagi.. kesian dekat mama abah sebab dah uruskan semuanya :") 

jadi Fiqah terima dengan lapang dada.. biarpun diaorang tak ada pada malam tuh tapi diaorang ada dalam minda dan hatI Fiqah.. masa Fiqah makan Fiqah ingat dia.. serius :") tak jumpa malam tuh tak bermakna tak leh jumpa di lain hari.. tak apa kita kumpul banyak-banyak dulu rindu nih dalam hati  :") 

Alhamdulilah BBQ semalam berjalan dengan lancar.. jelas wajah kegembiraan kenkawan Fiqah semalam.. mereka gelak mereka bergurau sampai tak perasan jam dah menjejak ke angka 11 lebih.. apa yang kami borak entah.. hahaha :P

bakar ayam hangus. api ke main marak nya.. hahaha :P  buat burger pom entah apa jadinya.. HAHA :p *buat buger?? ERKK OKEY... yeahh kami jugak buat buger semalam.. abah Fiqah sebenarnya buat bisnes jual burger dekat depan rumah  nih.. since awal tahun lagi... jadi semalam abah bagi kebebasan kepada kami semua untuk buat burger sendiri.. sedap ke tak sedap ke.. tak kisah.. asalkan enjoy.. HAHA

k lah.. jom layan gambar pulak.. :P tak kuasa nak menulis lagi dah.. dan Fiqah yakin korang pom dah tak kuasa nak membaca nya lagi dah :P haha 



part of my soul.. love you guys so much :") 
*berdiri dari kiri Fiqah ,Faiz
duduk dari kiri *inani.azureen and asif :) 



mereka sedang di uji oleh Fiqah... boleh jadi penjual burger atau tidak.. ahhaa.. temu duga lah senang.. ahha :P
 *asif and irfan :D


Emin si pemalu boy :P ahha


me and Azureen :") love you yen 


 dari kiri Emin.Asif,Azureen and Faiz


no caption..  :p

  
and Faiz the perasan boy.. ahhahaha :P

 last but not least.. op kos lah gambar Fiqah kan. harus dan wajib ada gambar Fiqah.. HAHAHA :p

P/S : thanks guys sebab sudi hadir malam nih.. kepada raja dan aliff.. sory.. sebab tak ada gambar korang.. tak sempat nak bergambar dengan korang.. terlalu sibuk bergurau dan makan sampai lupa nak bergambar.. sory again guys,, tapi aku nak ucapkan berbanyak terima kasih sebab sudi hadir.. even hujan korang tetap datang... terharu..  :") berharap kita boleh berjumpa lagi.. kenangan semalam akan tersemat indah dalam kotak minda Fiqah.. sentiasa ingat.. sampai terasa nak undur masa balik.. :") i will miss you guys so much :"D


Tuesday, December 18, 2012

Terkadang

Assalamualaikum dan salam sejahtera semuanya :) 



terkadang Fiqah berfikir.. terkadang Fiqah termenung.. terkadang Fiqah sendiri.. terkadang Fiqah di kepung.. terkadang Fiqah sedih.. terkadang Fiqah gembira.. terkadang Fiqah ketawa.. terkadang Fiqah menangis.. terkadang Fiqah bebas dari masalah.. terkadang Fiqah di belengu masalah.. terkadang Fiqah berjaya. terkadang Fiqah kecundang.. terkadang Fiqah rajin.. terkadang Fiqah malas :"D 

Fiqah yakin bukan Fiqah sorang yang merasa TERKADANG tuh.. itu semua fitrah yang akan terjadi keatas kita semua sebagai umat manusia.. tak kira umur.bangsa dan jantina :) kenapa?? kerana jika kita terlalu leka dalam kebahgiaan kita jadi lupa apa itu kesedihan.. jika jika sering dalam kesedihan kita akan lupa apa itu kebahgiaan :) ALLAH itu maha adil dan penyayang :") .. bila di lihat hamba nya leka dalam mengingatinya maka diturunkan sedikit kesedihan dan masalah agar umatnya kembali ke jalan yang benar.. memohon pertolongan nya.. bukannya meratapi dan menyalahkan takdir.. kenapa aku itu kenapa aku ini.. YA ALLAH mintak jauh :") bila kita di landa kebahgiaan dan tiada masalah maka seharusnya kita juga mengingati ALLAH.. kerana dia menganugerahkan kebahgiaan kepada kita bukan nya kekasih bukan nya kawan bukan nya keluarga.. kerana mereka hanya orang perantaraan yang membuatkan kita merasa apa itu kebahgiaan jadi kita seharusnya bersyukur keatas kenikmatan yang di beri.. :") bukan nya meraikan nya dengan melakukan perkara yang melalaikan.. 

jangan mengeluh andai melalui semua TERKADANG itu.. kerana itu semua fitrah kehidupan.. tidak lengkap sebuah kehidupan andai tiada semua TERKADANG itu.. Fiqah tahu.. dulu sewaktu Fiqah tidak tahu apa-apa.. sewaktu masih mentah.. Fiqah sering berkata.. kenapa Fiqah yang kena hadapi.. kenapa itu kenapa ini.. YA ALLAH.. ceteknya pemikiran Fiqah.. :") tapi sekarang ALHAMDULILAH.. Fiqah mergerti apa itu kehidupan.. kenapa kita terkadang bahagia terkadang tidak.

terkadang Fiqah lemah dalam meniti arus kehidupan.. Fiqah memerlukan pertolongan dari tangan lain untuk memberi Fiqah bahagia.. jika sahabat Fiqah punya pasangan tuk meluahkan masalah.. Fiqah hanya punya blog dan twitter.. di situ Fiqah luah di situ Fiqah semat.. terkadang Fiqah terfikir kenapa Fiqah sering gagal dalam cinta.. Fiqah sering merasa rendah diri dengan sahabat Fiqah.. apa kurang Fiqah.. :") tapi sekarang Fiqah sedar.. belum tiba masanya Fiqah tuk merasai apa itu cinta.. di usia Fiqah yang baru setahun jagung ini belum sesuai untuk itu semua.. kalau dulu Fiqah menaruh impian.. sekarang Fiqah hanya menadah impian.. bukan mengalah.. cuma penat.. penat dengan semua ini :")

di setiap doa Fiqah.. Fiqah sentiasa memohon kepada ALLAH agar mengurniakan tangan seseorang bagi membantu Fiqah meniti arus ini. Fiqah memerlukan seorang pendukung iaitu iman Fiqah bagi membantu Fiqah dari sisi.. :") jika ditakdirkan bertemu jodoh biarlah ia yang terakhir.. walau bagaimanapun Fiqah tak kecewa ataupun sedih.. kerana Fiqah di kurniakan keluarga dan sahabat yang baik hati.. yang sering membantu Fiqah dari belakang.. walau terkadang merasa sunyi.. tapi ia hanya seketika dan mainan perasaan cuma.. kerana Fiqah ada ALLAH tuk mengadu nasib.. meluah rindu dan berkasih sayanag..  DIA tidak pernah leka dalam meluangkan masa nya tuk Fiqah.. malah DIA tidak pernah tidur tuk mendengar luahan hati Fiqah.. syukur ALHAMDULILAH.. kerana Fiqah punya kekasih abadi :D

cukup di sini mengadu cerita.. tak boleh cerita semua.. nanti di kata mencari publitsi pula.. ihik :P budak baru lepasan SPM dah berhati nak berbicara cinta belum tiba masanya nya dik oii.. okey bhai..tak nak cakap lebih.. nanti di boikot pula.. :P HAHA btw doakan kejayaan Fiqah.. agar Fiqah dapat memberikan senyuman bahagia di wajah abah dan mama.. <3>

p.s : di sini Fiqah nak mengucapkan ribuaan terima kasih kepada semua followers blog Fiqah yang sentiasa berkungjung ke blog Fiqah .. terima kasih banyak-banyak sebab sudi menjengah blog Fiqah yang tak banyak ilmu nya nih.. insya ALLAH di lain masa,, Fiqah akan menulis dengan lebih baik dan penuh ilmu nya.. doakan ye.. terkadang Fiqah leka dalam menghargai followers2 Fiqah.. maafkan Fiqah ye.. hanya doa yang boleh Fiqah panjatkan.. nak bagi sumbangan poket nya kering.. hikhik :P terima kasih sekali lagi.. kalau ada idea yang bermanfaat.. kongsi lah.. and lagi satu.. kalau nak Fiqah ubah apa2 dalam blog ini.. bagi tahu.. Fiqah nak followers Fiqah merasa selesa ketika menjejaki blog Fiqah.. :) big hug for you.. much love form me.. :"D 

Saturday, December 8, 2012

Mari Berkebun Meh :)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua sahabat blogger :)

semua sedia maklumkan yang sekarang Fiqah telah menjadi budak lepasan SPM.. dah tamat dari zaman persekolahan.. so op kos lah dengan secara automatiknya Fiqah menjadi pekebun yang berjaya.. iaitu menanam anggur bagi menyara hidup.. hikhikhik :P so setelah seminggu lebih menghabiskan masa di rumah dengan membesarkan tubuh badan dan membuat taik mata.. akhir nya akhir nya.. Fiqah boleh merasaii kemewahan dunia.. hohohoho *ayat tak boleh blah.. abaikan :P

pagi tadi Fiqah bantu abah cat rumah.. yew lah kata nya warna rumah nih dah buruk sangat.. dah kena tuka baju dah rumah nih.. so Fiqah sebagai anak yang tidak mahu menghampakan ibu bapa nya dalam menyerikan rumah terus turun padang cat rumah dan kemas apa yang patut.. nak jadikan cerita selepas siap cat dan kemas-kemas halaman rumah itu mak su Fiqah adik kepada mama Fiqah datang rumah dengan perut yang memboyot tuh.. *mengandung i mean :") mak su cakap

mak su : "kak jom balik kampung.. Engku Heng telefon suruh balik ambik buah-buahan. "
mama : "bila dia telefon"
mak su " minggu lepas lagih.. lupa nak cakap"
mama : "lah.. boleh nak pergi, tapi lepas solat Jumaat lah"
mak su : " pom boleh.. sebab dah kecur liur nak makan buah-buahan segar"

Engku Heng yang mak sedara Fiqah maksud kan tuh bukan datuk Fiqah,, tapi sanak saudara belah datuk Fiqah.. datuk Fiqah dah tak ada dah.. :") so Fiqah yang memank dah lama gila tak merasa suasana kampung terus terexcited lebih dari kebiasaannya.. hoho.. yewlah sepanjang 17 tahun Fiqah hidup.. Fiqah tak pernah merasa suasana kampung..kalau raya pom raya dekat rumah jer.. tak balik kampung macam kawan-kawan yang lain sebab kampung dah tak dak.. :")  nih bila dapat merasa op kos lah terexcited lebih dari kebiasaannya :") terus mandi-mandi nak siap.. abah Fiqah pulak sibuk duk bersiap nak pergi Masjid Solat Jumaat.. berebut bilik air dengan abah.. last-last Fiqah terpaksa lah mengalah.. HAHA :p Susah bila bilik air ada satu jer dalam satu rumah.. HAHA :p

so dalam 1 jam lebih macam tuh sampai lah.. sebab kampung tuh tak ada lah jauh sangat.. kampung tuh namanya kampung Tar Tujuh. atau orang kelantan kat sini panggil "darat" .. sesampai jer kat sana.. owh mak aihhhh pengsan.. that we call dunia buah-buahan.. pengsan pengsan.. rasa tak nak balik.. HAHAHA :p

best gilerr.. yewlah sekarang kan musim buah-buahan.. bermacam-macam jenis buah-buahan Fiqah dapat makan hari nih.. and yang paling penting.. semuanya buah-buahan kegemaran Fiqah DAN semua nya adalah PERCUMA.. yeahh PERCUMA.. boleh ambik seberapa banyak yang Fiqah nak.. segar lagi.. petik dari pokok.. eyahh .. HAHA :p abah Fiqah cakap.. kali pertama dia tengok anak gadis dia overdose excited.. HAHA :p jakun :")


muka control ayu lah kononya kan :P 


My Mon and Dad :") <3 p="p">



nih lah Mak Su aku.. tengah sarat mengandung sekarang :")


tak pernah di buat orang masuk kebun pakai jubah,. tapi Fiqah buat.. yeahh.. ahhaha :P


separuh daripada keluarga ku yang tersayang :")


i love this fruit so much :")


abah cakap dia nak makan buah rambutan nih dengan cucu dia.. k sentap.. tak sebut pom nama anak dia :"(
haha :P


 that guy is Engku Heng.. :") Fiqah anggap dia macam atuk Fiqah dah :)


this is my lovely dovey sepupu :")

 
salah satu makanan kegemaran Fiqah :) buah rambutan.. yeahhh..



kononnya nak tunjuk buar roseberry tuh.. tapi yewlah. akibat tak pandai pozim haa cam gynih la gayanya haha :P


 love this family so much :")



best nya duduk kat kampung.. udara kat kampung tak sama  dengan udara kat bandar.. even matahari meninggi langsung tak rasa panas.. k bukan lah tak rasa panas langsung tapi sekurangnya tak sepanas di bandar.. nyaman nya tuh lain dari yang lain.. tak dak galang gantinya :") tambah-tambah kalau ada kebun sendiri.. owh indahnya dunia,, hikhikhik :P  tak cukup makan dekat situh Fiqah angkut dia bawak balik rumah.. bukan sikit.. tapi banyakkk.. owh surga buah-buahan dah jadi rumah Fiqah.. HAHAHA.. semua ada.. manggis ada.. langsat ada.. durian ada.. rambutan ada.. limau ada.. ahh banyak lah.. rasa sayang plak nak makan.. rasa macam eee nak bungkus taruk dalam peti besi.. eh yewlah bukan senang nak dapat nih semua tau.. dalam kelompok yang banyak dan FREEE lagih.. HAHA :P rasa nak bukak busniess buah-buahan depan rumah.. HAHA.. tapi tak nak lah.. susah nak dapat.. kalau beli bukannya murah,.. mahal gila.. tak berpatutan langsung dengan harga.. sampai kekadang tahan nafsu nak makan buah sebab harga dia mahal sangattttttttt :") 

eh k lah.. nak tidur dulu esok nak bangun pagi-pagi buat pulut durian.. yeahhh.. yummy2,, hikhik :P have a nice dream guys.. thanks for reading.. love you :P byeeee

p.s : nanti kita datang sini lagi ye mama..abah.. nak ambik banyak-banyak lagi buah.. yeahhh muka tak maluuuuuuuu.. hahahha :P

Wednesday, December 5, 2012

Pengalaman Aku Buat Lesen :D

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. :)

sekarang nih musim budak-budak lepasan SPM 2012 ambik lesen kereta kan?? ceyhh.. gaya cakap macam lah Fiqah nih bukan lepasan SPM 2012.. kuikuikui..btw komfen sesak saluran limfa eh silap-silap.. i mean saluran pernafasan korang.. yewlah. semua budak-budak lepasan SPM seluruh negeri berpusu-pusu buat lesen *lagi sekali macam lah kelas memandu ada sebijik jer dekat Malaysia nih.. HAHAH :p 


tuh lah korang buat awal-awal macam Fiqah nih tak hendak.. tengok Fiqah . korang sibuk dengan bengkel KPP  sejak awal pagi sampai ke petang.. tapi Fiqah senang lenang membesarkan tubuh badan dekat rumah 24 jam.. HAHAHA :p LOL Sebenarnya Fiqah dah buat lesen memandu awal-awal tahun lagi memandangkan hari jadi Fiqah jatuh pada bulan 2.. mama dengan abah suruh Fiqah buat awal-awal sebab tak nak Fiqah berserabut hujung-hujung tahun ni haa.. sebab dia tahu anak dia ini spesis kemalasan tahap maksimum berada dalam khayalak yang ramai.. hohohoho.. selain itu. *ceyh macam nak mula buat karangan.. HAHA :p okey.. selain itu lah kan.. punca di mana mama dengan abah sedikit penat nak menghantar dan mengambik Fiqah dari tuisyen.. so sebab tuhlah diaorang sangat-sangat mengalu-alukan Fiqah buat lesen awal2 supaya menyenangkan kehidupan sendiri.. and see korang baru nak buat lesen.. baru duk dalam bengkel tapi Fiqah dah drive dah.. sedap jenjalan ke sana ke mari.. ke sana ke mari ke pasar je pom.. bukan ke mall.. al-maklumlah jadi pembantu mama. pergi pasar beli sayur ikan.. hahahha :P 


so meh sinih Fiqah nak habaq pengalaman Fiqah sebagai pelajar kelas memandu kelas pertama.. HAHA :P Fiqah beruntung sebab mama Fiqah kenai seorang guru memandu nih. so mama mintak khidmat dia untuk ajar Fiqah . nak kata pangkat pak cik macam tak sesuai sebab tak ada uban nya lagi pom.. umur kalau tak silap aku dalam lingkugan 30-an.. baik.. tak garang,, nasib baik.. and nasib baik jugak tak dapat cikgu perempuan.. sebab cikgu perempuan garanggg.. lagi-lagi cikgu cina tuh.. mak aihh mengajar.. suara dia dari pintu pagar lagi boleh dengar.. k tipu jer.. tapi serius.. suara dia bak halilintar.. HAHAHA


masa Fiqah duk dalam bengkel KPP tuh kan.. tak sah cakap lah.. semua mak cik pak cik.. tak dak baya Fiqah.. pusing kiri mak cik pusing kanan pak cik. sekali pusing depan mengadap muka abang penceramah bebas tuh.. duk bercerita itu ini itu ini.. muka Fiqah bukan main fokus.. tapi satu pom Fiqah tak ingat.. ahak2.. kalau boleh masa bengkel KPP tuh Fiqah nak bawak bantal selimut sekali.. mengantukkkkkk... sejuk lagi.. Fiqah alahan sikit dengan sejuk.. memank ubat tidor  Fiqah tuh.. haha.. tapi nasib baik.. sepanjang KPP berlangsung Fiqah langsung tak tidor.. yeahh... tapi mak cik pak cik tak sah cakap ah ada yang tidur sampai ke bintang dah Fiqah agak.. yang banyak bertanya pom tak kurang hebat.. apa jenis soalan pom Fiqah tak faham.. HAHHAA


habis semua tuh Fiqah ambik test undang-undang.. yeahh part nih yang Fiqah suka nih.. HAHA.. k malu ah nak cerita .. part yang mengaibkan diri ku.. hahahha :P kemain perasan tak nak membaca buku tuh haaa.. sekali hambik bak angg gagal buat kali pertama.. 40/50.. nangissssssss... markah lulus dia kan 42. lagi dua lagi Fiqah nak lulus.. k nangis lagi.. HAHA kali kedua pom sama.. gagal... hahaha...  YA ALLAH apakah slow nya otak Fiqah  soalan kemain senang .. tuh pom tak lulus.. malu2.. and tuk kali ketiga Fiqah ambik test tuh Fiqah LULUS.. yes Fiqah LULUS.. yeahhh.. HAHAHA.. 46/50.. nak joget2 Fiqah rasa.. HAHA..  so please. jangan mewarisi Fiqah . gen apakah Fiqah ini test undang2 pom sampai 3 kali ambik.. tak perndah di buat orang.. HAHAHA.. pengajaran.. sila buat kesemua 500 soalan dalam buku yang dia bagi tuh.. sebab kesemua soalan ada dalam buku itu :) 



nih baca buku nih.. rebus lepas tuh minum kalau boleh.. HAHAHA :p

selepas Fiqah berjaya lulus test undang2 maka bermula lah kelas membawak kereta.. oyeahh.. HAHA .. part nih paling Fiqah suka.. excited bak angg masa first time pegang stereng.. senyummm memanjang.. HAHAHA.. masalah lain Fiqah tak dak.. tapi masalah mendaki dan menuruni gunung kinabatangan tuh yang susah.. mak aihhh masa nak naik okey.. sekali sampai dekat line kuning dia tuh kat tengah-tengah bukit dia gelongsor daaa.. handbrek lupa angkat lah.. handbrek tak makan lah.. itu lah ini lah.. turun momentom Fiqah,. HAHA.. bila nak turun pulak fuhhh kereta mengaummm macam rimau kena sembelih.. HAHAHA.. bunyik jer kuat.. turun nya idokkk.. HAHHAA.. parking and 3 penjuru alhamdulilah aku beres.. malah pro lagih.. masuk macam tuh aja haa.. HAHAHA.. Cikgu cakap "eh selalunya budak2 lain yang parking dengan 3 penjuru nih lah yang selalu gagal.. bukit okey.. awak nih lain pulak.. " dengar jer ayat tuh.. tertiba stress.. HAHHAA


Time JPJ, punya lah banyak manusia. Ramai gilaaa. Masa kitorang latihan dulu tak ada pon ramai macam nih.. dah mula feed up dah aku.. sebab yew lah.. Fiqah nih spesis manusia yang tak suka berada dalam khayalak yang ramai.. kena menunggu lagih.. memank bukan spesis Fiqah lah.. HAHA.. test kali pertama Fiqah gagal.. sebab yewlah mengelonsor masa naik bukit.. kan Fiqah dah cakap yang Fiqah anti dengan bukit nih.. frust Fiqah . stress..habis berkepok2 duit bahagian buat lesen.. abang2 JPJ nih pulak sengaja jer kan duk tunjuk muka garang dia.. ingat Fiqah takut agak nya. HAHA :p bahagian jalan raya Fiqah okey masa test kali pertama tuh.. JPJ siap buat thumbs up lagi.. HAHA.. bangga2.. hikhikhik .. so untuk ujian JPJ kali kedua Fiqah dah tak payah ambik test jalan raya.,. just test dalaman iaitu bukit parking and tiga penjuru.. and yeahh Alhamdulilah, LULUS.. yeahh.. HAHAH :) 


nih lah lebih kurang rupa bukit tuh.. HAHA :) musuh ketat ku.. yeahh


masa test jalan raya tuh.. 

Masuk bagi salam, check signal, cermin semua ok. LETS GO BEBEH. Pakcik tu banyak tanya pulakkk. Rasa nak jer kasi gula2 biar dia duk mengunyah.. biar diam.. HAHA Fiqah yang nak drive ni pon tak tenteram.tak memasal bukak kelab bicara berirama pulak dengan pak cik tuh..hehh pak cik tuh baik. terbang kegugupan ku.. HAHA.. dia cakap

pak cik JPJ : awal awak buat lesen. kenapa tak buat lepas SPM jer
Fiqah : hee. tak nak berserabut.. lepas SPM konfem ramai rakyat jelata..
pak cik JPJ : a'ah.. ye jugak..nih kenapa gambar lesen L pakai spek.. hari nih tak pakai pulak..
Fiqah : rabun malam pak cik.. tak leh dengan cahaya.. kalau siang hari nih tak pakai tak apa
pak cik JPJ : eh2 ada pulak macam tuh
Fiqah : senyum jer.. *tak nak cakap banyak.. kang salah masuk lorong pulak.. hahaha

and now.. bila ingat-ingat balik kan.. best jugak buat lesen kereta nih.. boleh menguji tahap kegugupan dan ketangkasan kita.. hikhikhik... so kepada kawan-kawan Fiqah yang baru and dalam proses membuat lesen kereta dan motor tuh Fiqah ucapkan Good luck.. masa nak berhadapan dengan abang-abang JPJ.. baca selawat dan doa banyak-banyak.. biar di permudahkan segala urusan.. insya ALLAH :) 

p/s : sekarang aku memandu dalam keadaan yang HALAL..setelah 2 kali gagal test undang2 dan 1 gagal test JPJ.. hahaha  ALHAMDULILAH.. hikhik.. boleh lah nak melencong ke mana-mana tanpa menyusahkan mama dan abah lagi... hikhikhik.. :P 

Thursday, November 29, 2012

The End Story Of the Year.. Good Bye :")

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua.. :) 


ALHAMDULILAH.. Finally SPM is over.. yeahh
and now I"m officially as LEPASAN SPM :') 

ramai orang cakap kalau dah SPM mesti.. mesti rasa sayang nak tinggal sekolah.. and now Fiqah mengaku.. memank.. memank sayang nak tinggal sekolah.. sayang nak tinggalkan kenangan yang kami semua cipta di sekolah selama bertahun-tahun lamanya.. susah senang kami bersama.. study sama-sama.. makan sama-sama.. main sukan sama-sama.. gelak sama-sama.. nangis sama-sama and kena marah pom sama-sama.. denda pom sekali.. :") YA ALLAH susahnya nak tulis entry nih..

tapi hari nih..bila jam dah berdetik pukul 12 tengah hari tadi aku langsung tak rasa happy.. hantar kertas dekat pengawas pom macam teragak-agak.. macam tak nak hantar.. kalau boleh nak putar balik jam tuh.. tak nak hadapi perpisahan.. Fiqah pernah mention kan dulu.. yang Fiqah tak pernah dan tak akan pernah suka akan perkataan perpisahan.. but today.. Fiqah kena hadapinya lagi sekali.. arghh kemon... tak best langsung.. sungguh - sungguh tak best.. :")

memank tak di nafikan..Fiqah lega sebab SPM dan habis.. tak yah bangun dini hari lagi dah untuk baca buku.. tak perlu bangun awal lagi dah untuk bersiap-siap pergi sekolah.. tak perlu tiap-tiap malam gosok baju sekolah.. tapi dalam pada masa yang sama Fiqah sedih.. sedih sebab kena berpisah dengan kenkawan yang lain.. terutamanya my classmates 5 Gemilang 1 and my GKH friends  dan jugak kawan2 yang lain :") mesti aku akan rindu kenangan yang pernah kami cipta.. gelak nangis semua nya kami lakukan bersama.. ke ada yang gelak sorang-sorang.. hikhikhik :P

tapi Fiqah yakin even kami dah tak bersekolah lagi next year.. ukhwah antara kitaorang kuat sangat.. macam adik beradik.. semuanya memerlukan antara satu sama lain.. insha ALLAH :") Even kitaorang busy macam mana pom.. kitaorang pasti akan cari jalan untuk chill up together.. :") insya ALLAH

so lets enjoy our last moment of this year.. :")










* cikgu lelaki tuh ketua pengawas peperiksaan kami.. such a sporting guy :") 

semoga ukhwah antara kita akan kekal sampai bebila..insha ALLAH.. miss you  and love you guys so much :") ingat aku selalu tau.. a big hug for you guys.. opsss just for a girl.. lelaki no okey :") kenang daku dalam doa mu yew.. arghh.. :")


p/s : sewaktu aku tulis entry nih.. hujan turun dengan lebat kat luar sana :") macam tahu-tahu kan gelora hati kami semua malam nie :") btw ramai kawan2 aku tak ada dalam entry nih.. kalau boleh memank aku nak letak semua.. tapi korang takde saat2 terakhir kita.. sebab ada yang tak exam hari nie.. :") tapi tak pe.. wajah korang semua dah aku sematkan dalam hati.. insha ALLAH aku tak lupa sampai bebila.. :") 


Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434H :")

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera dan jugakk.. 


SALAM MAAL HIJRAH 1434H :")


TAHUN BARU 14 NOVEMBER 2012 bersamaan dengan 1 MUHARRAM 1434H

Salam Maal Hijrah kepada semua umat islam di muka bumi ini Fiqah ucapkan. Semoga tahun 1434H menjadi tahun yang lebih bermanfaat dan menjadikan kita umat islam yang lebih mendekatkan diri kepada ALLAH S.W.T. Semoga dengan tahun baru ini jugak dapat menjadikan kita umatnya yang lebih matang dalam membuat keputusan dan lebih bijak dalam menguruskan masa agar tidak tersia-sia dengan melakukan perkara yang tidak berfaedah.. Insha ALLAH :") mudah-mudahan..  Selain itu, perbanyakkanlah ibadat nawafil dan cubalah menjauhi segala larangan-Nya agar hidup kita lebih di berkati di dunia dan jugak di akhirat. .Insha Allah.. 

harapan Fiqah.. Semoga dengan kedatangan tahun baru ini menjadikan Fiqah seorang hambaNYA yang lebih baik.. taat dalam mengerjakan suruhanNYA dan taat jugak dalam meninggalkan larangaNYA..Insha ALLAH :") Selain itu, mudah-mudahan Fiqah juga menjadi insan yang lebih tabah dalam menghadapi liku-liku kehidupan di muka bumi ini.. menjadi anak yang solehah dan taat kepada kedua orang tua.. dan menjadi seorang anak yang membangga dan mengembirakan hati kedua ibu bapa Fiqah.. menjadi seorang sahabat yang baik dan menyenangkan hati kawan-kawan yang lain.. 

selain itu.. bersempena dengan tahun baru ini jugak.. Fiqah bermohon agar Fiqah memperoleh keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM Fiqah.. semoga usaha yang tidak seberapa Fiqah sebelum ini dapat membantu Fiqah memperoleh keputusan yang cemerlang dalam SPM agar dapat membals jasa dan pengorbanan kedua ibu bapa Fiqah yang berhabis wang untuk membiayai yuran persekolahan. membalas jasa pengorbanan tenaga yang berulang alik mengambil dan menghantar Fiqah ke sekolah.. dan masa mereka dalam mendidik Fiqah menjadi anak yang solehah :") selain itu, memberi Fiqah peluang tuk membalas jasa dan pergorbanan semua guru-guru yang berhabis masa dan tenaga dalam memberi tunjuk ajar dan ilmu yang tidak ternilai. hanya ALLAH yang dapat membalas jasa dan pergorbanan mereka semua akibat daripada terpaksa mengabaikan keluarga mereka sendiri demi mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna :") \

akhir kata.. semoga kedatangan tahun baru ini membawa seribu makna dan seribu kebahgiaan buat kita semua umat islam di dunia.. :") Insha ALLAH :") jauhilah larangannya nescaya kamu akan mendapat keredhaan-NYA di dunia malahan di akhirat kelak.. Insha ALLAH :")



Saturday, November 10, 2012

The Story Begin's Here

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua sahabat blogger and semua-semua lah sahabat yang sudi menjengah blog saya ini.. ceyy gituu.. HAHAHA :P long time no see you kan?? dah rindu tahap kura-kura tergolek dah nih haa.. :") mesti korang duk cakap " eh mana pergi nya cik Fiqah kita yang comeles nih.. lama menghilang.. langsung tak kasi khabar berita.. rindu dia dah nih " aicecececec..comeles yang tak leh blah tuh.. naik troli tolak sendiri nampak.. HAHAHA :p

sebelum tuh.. let me show you my latest and lotest gambar.. lotest?? apa tuh.. erkk entah.. HAHA

 gambar blur?/ ahh memank.. blur tu kan seni mempertahankan diri.. HAHA :P  *EYEBERG seberat 5 kilo.. haha :P

sebenarnya korang mesti dah sedia maklum kan yang Fiqah sekarang tengah sibuk dengan examination.. SPM lagi okey..bukan calang2 exam nih.. ini adalah penentu masa depan Fiqah.. sebab tuh lah Fiqah tak update blog lama gila.. bukan sengaja.. Fiqah tersangatlah kesuntukan masa.. rush sana rush sini.. sampai kesihatan pom tak terjaga.. 3 days before exam. I got a fever.. Fiqah dah mula risau.. mama abah apatah lagi.. cikgu lagilah.. masa majlis izin ilmu.. semua cikgu cakap.. jangan lupa makan ubat.. jaga kesihatan.. jaga permakanan.. masa tuh baru aku rasa..  YA ALLAH ramainya cikgu-cikgu sayang aku.. :") key sedih kejap.. HAHA :p tetapi alhamdulilah pada 5 November 2012 demam Fiqah dah kebah walaupun selsema tuh still lagi menyelubungi Fiqah.. tak apa lah.. kira okey la tuh kan.. berkat doa mama abah and guru2.. Fiqah boleh ajwab paper Bm dengan tenang.. ALHAMDULILAH :") 

So dah alang-alang ada masa free nih Fiqah cuba tuk update blog.. even if Fiqah still dalam mood exam :") cuba ambik masa terluang tuk menulis entry.. sebab Fiqah risau korang rindu dengan penulisan Fiqah.. erkk?? syok sendiri lagi sekali.. macam lah ada sangatkan.. 

so just wanna say.. sepatah dua kata.. tolong doakan Fiqah dapat menyelesaikan peperiksaan SPM ini dengan lancar, semoga di jauhkan dari segala musibah yang mendatang..  diberikan ketenangan semasa menjawab peperiksaan.. semoga Fiqah tidak blur atau kehilangan idea ketika menjawab exam nanti.. semoga Fiqah dapat keputusan yang cemerlang dalam SPM nanti.. supaya Fiqah dapat menebus kembali jasa dan pengorbanan kedua ibu bapa Fiqah yang tersayang.. yang telah banyak berhabis duit tuk hantar Fiqah ke sekolah agar menjadi insan yang berguna di dunia dan di akhirat.. jasa dan pergorbanan semua guru-guru yang mengajar Fiqah agar Fiqah menjadi insan yang berpengetahuan.. sehingga mereka guru-guru sanggup mengorbankan masa bersama keluarga mereka :") sungguh besar pergorbanan mereka tuk kita semuakan?? 

so akhir kata... insha ALLAH selepas tamatnya peperiksaan Fiqah pada 29.11.2012.. Fiqah akan cuba mengudatekan blog ini sekerap mungkin agar dia tidak lagi sunyi.. doakan kejayaan Fiqah yew.. :") BYE2 


Saturday, September 15, 2012

Kaya Lah Aku Nanti.. Ahaks. :P

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

amboihh kau tajuk entry meletup.. erghh meletup lah sangat *sila buat gaya Mak Jemah.. haha :P lah tak kan tahu kowt gaya Mak Jemah?? rugi kau jah.. eh tertiba jadi camgitu.. haha.. dah dah dah.. stop mengarut.. :) 

ehmm korang ada tengok kelainan dak blog aku nih?? yewlah.. ada tercantik kat mana-mana macam blog Irine Nadia  dak?? cey tak nak kalah nih.. HAHA :P tak dak?? memank lah tak dak sebab aku tak edit apa-apa pom.. HAHA :P tambah sesikit ker.. hewhewhew

hee nih aihh malu pulak nak cakap.. hehe *gelak sopan macam orang datang meminang.. eh tertiba.. hahah :P dak dak gurau ja.. jangan ambik seruis key.. kan nantikan kalau serius memanjang kan muka berkerut-kerut hilang seri nya nanti.. hehe :) nih kawan sekelas aku selalu duk tanya 

" eh blog boleh buat duit kan?? patutlah kau aktif dalam blog " 

and aku buat muka pelik .. dalam hati duk tertanya ' blog boleh buat duit ekk?? ' tapi di sebabkan tak nak kalah.. dengan jaya aku jawab 

" a'ah.. tapi aku tak buat pom " 

kawan sekelas aku pelik aku tak buat.. and dia bagi aku semangat patriotik dia suh aku buat.. mana tahu boleh duit and boleh lah belanja diaorang.. yooo banyak cantik korang kan?? tak kuasa aku nak melayan.. HAHA :p and nak jadikan cerita.. aku balik lah rumah bukak blog yang ada tutorial benda yang boleh duit tuh.. dah kata tak nak kalah kan.. al-maklumlah. manusia mana tak nak duit?? budak tadika dah pandai mintak duit dah sekarang.. aku yang dah nak cecah separuh abad nih tak kan tak nak duit kan.. hewhewhew . so bila dah jumpa tuh semangat aku terus berkobar-kobar.. owh yew sebelum terlupa.. aku jumpa tutorial nih dekat dalam blog kak LYSSA FAIZUREEN.. thanks kakak :) 

so aku bukak lah.. rupa-rupanya banyak iklan yang dapat membantu kita untuk mendapatkan duit dengan hanya melalui blog dan hanya dengan satu klik... dan klik tuh kena lah mintak tolong jasa baik korang.. hewhew kedip2 mata sikit.. hikhikhik 

churpchurp.. pernah dengar dak?? haa aku ada dah.. lama dah buat senanya.. sejak tahun lepas lagih..tapi dak berfungsi.. naik feed up dah aku.. al-maklumlah.. yewlah.. fahamlah.. HAHA :p and nak jadikan cerita sekali lagi.. minggu lepas kawan aku nik maisarah ada tanya aku..masa tuh aku tengah lepak rumah dia btw dia seorang blogger jugak.. silalah jenguk-jenguk blog dia.. haaa klik SINIH .. HAA kawan aku nih tanya.. 

Sarah : " pykah.. kau ada akaun nuffnang?? "
Aku : " tak dak.. malas ah buat. buat yang churp2 pom tak jadi satu benda.."
Sarah : buat lah nuffnang.. mana tahu menjadi..jom buat sama-sama"
Aku : hmm okey3

haa macam tuhlah bunyi conversation kitaorang,, lebih kureng lah.. tak 100%.. hehe :P so masa tengah buat-buat.. tak menjadi .. yang sarah nih menjadi pulak.. so dah malas dah.. aku tinggal macam tu jerk.. pening aku lah nak masukkan macam mana dalam blog.. dah sakit kepala otak aku nih.. so nak jadi cerita sekali lagi  .. tadi  dalam tengah-tengah rilek sorang-sorang dekat rumah.. tertiba terasa nak buat balik.. sebelum tuh aku ambik air sembahyang dulu.. biar tenang and tak terganggu emosi aku.. sungguh nih ehh tak tipu punya :") kedip2 mata sekali lagi.. HAHA :p 

and lepas tuh.. syukur alhamdulilah... ia menjadi.. lega aku.. tak dak lah rasa terkilan sangat.. thanks tuk kak lyssa sekali lagi.. sebab ikut tutorial dia lah aku menjadi buat akuan nuffnang nih.. heee senang lah aku nanti,.. tak dak lah menyusahkan mama and abah aku lagi.. mudah-mudahan.. hehe :P 

so kepada blogger-blogger baru.. try lah buat.. mana tahu dapat membantu anda.. tak susah pom sebenarnya... cuma kita perlukan masa yang banyak and sabar yang tinggi.. sebab yewlah./. nak berjaya bukan mudah kan?? :") aku tulis entry nih sekadar bercerita.. sebab tanpa nuffnang siapa lah kita nih.. wah gitu kau haaa.. hahaha.. tak-tak seruis aku cakap.. dengan nuffnang,, macam-macam kita dapat tahu.. trafik blog kita macam mana.. sungguh nih.. so majulah nuffnang demi blog..oyeahh.. HAHAH :p

AKHIR kata.. sumbang lah sedikit demi sahabat blogger mu ini.. klik sini eh and sinih jugak tau... Klik and klik lah sekali dekat sidebar tuh.. ekk ekk.. korang kan baik.. kedip mata lagi sekali.. HAHAHA :p SAYONARA semua  :")


Thursday, September 13, 2012

Tersenyum Terguling Mengenangkan Kewujudun Blog ini :)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera :) 

tak nak pusing lama-lama.. moh kita kerja ke tujuan asal. jangan membazirkan masa.. kerana itu amalan syaitan.. hikhikhik :P ( *kegedikan yang melampau kalau aku gelak sebegitu rupa.. haha ) haa nih mesti ada yang tertanya-tanya macam mana lah aku boleh terlibat dengan dunia blogging nih kan.. err tuh pom kalau ada lah kan.. kalau tak ada err korang buat-buat adalah.. janganlah buat aku syok sendiri.. hewhewhew.. korang tahu bila kita berada dalam dunia mensyokan diri sendiri itu adalah perkara yang amat memalukan.. hoo very very the memalukan you... haha :P 

so meh aku kasi cerita sikit. sikit jerla. kan panjang kan korang muak pulak.. kan muak kan.. tak nak singgah blog aku lagi dah... kan tertiba korang jadi tertekan butang unfollow pulak kan.. kan nanti followers aku berkurang kan.. eh jap nih bukan ke bila mengarut macam nih ia akan membekalkan entry yang panjang?? okey dah stop.. :") 

okey step by step kita storry key :") mula-mula aku tak tahu manatang apa lah blog nih..dekat facebook sibuk orang duk post cam gini ah

" jom lah singgah baca entry trebaru blog saya nih. mana lah tahu boleh hilangkan boring "

and aku pom.. " apa nih?? entry?? blog?? aihh tak faham lah aku " dan masa tuh aku mula rasa.. haiii kuno nya aku.. blog pom tak tahu apa ke benda.. ish -ish.. tapi masa tuh degil lagi.. aku buat dont know macam tu jer.. tapi tiba satu tahap yang orang panggil tahap maksimum.. tangan aku tak dapat di tahan lagi dah.. hati nih meronta-ronta nak tahu apa lah yang di namakan dengan blog nih?? spesis apa kah dia.. berdarah panas atau sejuk.. eh tertiba.. HAHA :p sebab yewlah.. makin ramai pulak manusia duk share link blog diaorang so aku dengan jakunnya menekan papan kekunci menaip

"A.P.A.K.A.H  I.T.U B.L.O.G??? " 

dan keluarlah resultnya dan bermula dari situ aku mula menjelajah blog-blog orang lain.. aku pom cakap 

 " eh macam best lah ada blog nih..nak buat jugak lah satu"

jadi nak di jadikan cerita.. pada tarikh 1 ogos 2010 terlahir dan terciptalah satu blog yang di beri nama "pykaheaster.blogspot.com" tak percaya?? lah anda kena percayalah.. kerana itu lah kenyataannya.. HAHA :p KENAPA ngam-ngam 1 Ogos?? aku pun tak tahu kenapa.. lupa sudah.. alah budak-budak lagi masa tuh.maybe aku nak nampak dramatik so pilih tarikh tuh.. maybe. eh entah lah aku.. lupa nih.. HAHA :p mungkin anda tertanya-tanya.. kenapa lah pergi letak nama macam tuh untuk URL bloq aku nih kan?? haaa nih jawapan dia... kalau korang baca gerenti korang gelak.. hahaha :P persolannya di sini.. korang akan gelak ke?? tak aku rasa.. sebab err tak lucu.. eh entah nilai sendiri lah... HAHA :p 

"pykaheaster.blogspot.com" kalau pykah dah sah-sah nama aku lah kan.. SYAFIQAH.. so kawan-kawan aku panggil aku pykah. blogspot.com tuh dah memank ayah kandung dia.. tak kan aku nak letak nama ayah orang lain.. kan lain jadinya nantikan.. haa yang menjadi persolannya.. easter tuh datang tang mana kan?? haa jawapannya.. jeng jeng jeng.. key tak suspen pom ^_^ masa aku tengah pening nak letak nama apa.. aku pergi jumpa Encik Google. aku search ah nama cantik -cantik.. macam kartun macam tuh.. yewlah.. dah nama dah masa buat blog tuh aku tengah muda belia. mestilah semua nak yang cute2kan?? dah namanya cute apa lagi kalau tak kartun.. HAHA :p and tertiba.. aku taip lah nama easter.. aku pom tak tahu apa ke benda easter tuh tapi dengan laju lah aku taip... and then tertiba dia keluar macam nih

l
l
l
l
l
l
V


haaa macam comel jer yew.. macam aku.. eh tertiba.. (*COMEL bagi aku.. tapi bagi korang ku tidak tahu.. hewhew :P )

aku pom dah alang-alang tengah pening masa tuh terus cakap

"telur pom telur lah.. asal comel.. "

dahh.. macam orang tak dak perasaan jer.. bila dah siap tulis nama macam tuh dah daftar dengan pejabat agama.. eh?? haha keesokan aku jadi macam nih 


haa barulah masa tuh dah tersedar kekilafan diri sendiri.. itulah.. tak ada kesabaran sangat.. inilah jadinya.. yewlah.. mana tak nya.. rasa macam xdew feel jer aku baca URL blog aku.. entah apa-apa.. tapi yewlah dah terlajak motoboat.. dah malas lah aku nak gostang balik.. gostang?? alah gostang is undur.. you know undur?? good.. HAHA :p SO MALAS nak pikir benda remeh temeh tuh aku teruskan jugak dengan blog aku nih..

sungguh masa mula-mula buat.. aku tak tahu apa-apa.. yang aku tahu hanya tulis entry jer.. yang lain??hmmm yang adoii.. cakap pasal tulis entry.. tadi masa aku duk baca balik entry-entry aku di zaman kegelapan dulu.. YA ALLAH.. kelucuan apa kah itu?? memank aku menulis macam tuh ekk dulu?? hmm so funny maa.. HAHAHA.. sumpah malu dengan penulisan diri sendiri.. entah apa yang aku tulis.. rasa nak delete jer.. tapi tak jadi sebab tuh kan kenangan.. kenangan sewaktu di zaman kegelapan... HAHA :p semua bermula dengan kegagalan.. tak semua bermula dengan kejayaan.. so aku jadikan entry aku tuh sebagai kenangan terindah aku.. di mana aku tak tahu nak mengolah idea untuk berkongsi bersama kalain semua.. cey wahh cakap tak nak kalah dengan BEN ASHAARI nih.. hahaha :P nak tengok macam mana gaya penulisan aku zaman dulu kala?? bila anda baca sila jangan gelak.. sebab saya malu.. HAHA :p HAA nih dia KLIK SINIH
eh lupa.. sory2.. hehe SINIH2


tujuan buat blog nih sebenarnya sajer-sajer jer.. aku nak kongsikan kisah hidup aku dengan korang.. sebab sharing is caring kan?? tak gitu?? so aku rasa.. dari aku duk buat benda tak berfaedah baik aku tulis blog.. boleh kongsi pengalaman aku dengan korang semua.. and mana lah tahu boleh jadi kawan and korang boleh bantu aku dalam apa jua hal.. macam dalam menambah ilmu pengetahun dan saling bekongsi tips dan sebagainya.. hmm kalau nak kata sebah nak kejar populariti memank tak lah kan.. sebab sapa lah aku.. aku bukan MARIA ELENA, FATIN LIYANA, IERINE NADIA, CIK EPAL, HANIS ZALIKHA, atau BEN ASHAARI.. aku sedar sapa aku.. eh tertiba fealing sedih pulak dah.. HAHA :p  haa atau pom jugak bukan sebab aku nak kejar $$$$$ .. gila.. aku buat blog masa form 3.. mana lah aku nak tahu nih semua.. tahu pom baru awal tahun nih iaitu churpchurp.. tuh pom tak bergerak-gerak pom haaa... HAHAHA :p So klonkusi senang lah kan.. aku sajer sajer senanya nak syok sendiri nak cerita dekat korang tentang life aku yang tak sebarapa.. tentang kawan aku.. tentang diri aku.. and tenteng.. tett... tak leh cakap.. sensitif.. alah kalau aku tak cakap pom korang tahu punya.. hohoho :P

and sekarang.. aku masih rasa blog ak banyak yang kurang.. bukan sikit yew tapi BANYAK.. aku masih perlu belajar banyak perkara.. baik dari segi cara menyusun perabut dalam blog sehingga lah ke cara penulisan aku agar penulisannya lebih kreatif dan inovatif.. ini tidak penulisannya gaya budak tadika yang belajar menulis.. entah apa-apa.. YA ALLAH malu.. heee .. so In Sha Allah.,. aku akan memperbaikainya dari masa ke semasa..

hmm aku rasa dah banyak dah aku mengarut.. entah apa-apa.. tak ada input lansung tuk di jadikan rujukan.. ish-ish.. :") so apa yang aku boleh cakap kan di sini.. dunia blogging ini memerlukan kesabaran yang tinggi.. kekadang kita akan di terjah haters yang tak suka dengan kita.. segala kutukan yang di beri kita jadikan ia sebagai mitivasi untuk kita.. kerana berkemungkinan apa yang di perkatakan haters itu betul cuma kita yang tidak sedar,, so mana-mana yang boleh kita ambik sebagai pengajaran ambik.. yang mana tak leh masuk langung hiraukan jer. :") selain itu kita jugak perlu banyak membaca agar dapat menambah ilmu pengetahun kita agar followers tak lari malah followers semakin meningkat.. di samping itu jugak boleh membantu kita dalam penulisan entry yang menarik tertarik kau memank de bom agar pengnjung tak jemu menjengah blog kita..so akhir kata.. and apa yang penting kita jangan lah seseklai cepat putus asa dan kena banyak bersabar.. lakukan ia se ikhlas yang boleh :")


p/s : memasak haruslah menggunakan kasih sayang barulah kita terasa kenikmatan masakan tersebut.. begitu jugak dengan menulis blog. menulis dari hati akan lebih memudahkan seseorang manusia itu lebih memahami isi hati penulis.. 

Thursday, September 6, 2012

Istikarah Cinta :")

Assalamualikum dan Salam Sejahtera sahabat blogger yang aku sayangi dan di rahmati ALLAH sekelian :")

" Bila mata dah tertaut, maka hati mula merindu, bila hati sudah jatuh, hidup mula jadi haru biru "

Siapa tak pernah jatuh cinta?? tipulah tak kan?? budak sekolah rendah dah pandai main cinta inikan pula kita yang sedang di mamah usia.. hohoho :P so mesti kita dah pernah lalui situasi sebegini :

Gadis A : eh aku suka lah Lelaki A!! suka gila.. aku suka cara dia layan aku.. aku suka cara dia bercakap.. aku suka cara dia bergaul and aku semuanya tentang dia.. :"P

Gadis B : eh eh eh poyo nya kau.. semua baik2 jer.. yang buruknya tak ada??

Gadis A : tak ada.. dia sempurna bagi aku.. 

Gadis B : habis.. pergi lah cakap kau suka dia :)

Gadis A : eh eh kau gila?? mana nak letak muka aku?? mahunya dia tolak aku?? tak nak tak nak.. :")

Gadis B : belum cuba belum tahu.. :)

Gadis A : eh biar lah.. kalau betul dia suka aku.. biar datang cakap.. tak pom tunggu takdir yang menentukan.. aku tak berani menangung risiko.. aku takut aku frust tertunggeng!! 

Gadis B : hmmm ikut suka kau!! asal kau bahagia

errr okey.. tu contohlah kan.. sebab cuba kita buat kajian kaji selidik banci penduduk.. hoho.. kalau perempuan jatuh hati dekat lelaki kebanyakan nya dia akan ambik keputusan mendiamkan diri dan tengok apa yang akan terjadi.. tertunggu-tunggu si jejaka mengucapkan ' I love You ' tapi habuk pom tak dak!! abik contoh aku lah senang kan!! tunggu Si EA bertahun-tahun lamanya okey!! bertahun tahun tahu tak?? kata mudah selama 4 tahun aku duk tunggu si EA sambut huluran aku.. tapi..... hmmm yang hadoiii.. sape yang parah.. sape yang sengsara.. sape yang tertunggeng?? aku jugak kan?? :") ahh citew lama.. tutup2.. nanti aku nangis tak dak lagu kan naya ja :P

so kalau kita cakap " aku tak nak dah jatuh cinta.. aku serik!! ' ye mengucapkan kata sebegitu memank mudah. tapi nak melaksanakannya tuh susah.. macam nak panjang gunung Kinabalu.. sebab yelah.. cinta itu fitrah manusia.. Tuhan mencipta kita dengan satu hati yang harus di huni oleh seseorang tuk berkongsi kasih dan sayang. sakit dan pedih gembira dan sedih :") so da kalau nama nya fitrah lari pung pang pung pang kita tetap jugak akan jatuh cinta.. jatuh suka pada seseorang.. dah kalau tak terjadi itu.. haaa tak berapa nak normal lateww.. hikhikhik :P

lepas tuh satu lagi.. "eh aku dah admire dia lagi dah.. aku dah pasrah.. aku dah menyerah kalah. dah tak nak dia dah.. dah tak tertanggung menanggung derita tuh " haaa yang nih satu lagi masalah!! yerlah.. nak mengatakan dan menuturkan nya memank mudah.. tapiii nak melaksanakan YA ALLAH.. amat-amatlah susah.. sungguh!! tambah-tambah macam aku nih.. 4 tahun menanti kasih.. akhirnya kasih itu terlerai jua tanpa sebarang sambutan hangat.. sakit kecewa TUHAN yang tahu. dah habis dah cakap " aku tak nak EA.. Kau ambik.. aku tak nak!!! " tapi last2 'eh aku tak leh lupa dia lah.. aku still sayang dia.. macam mana nak lupa dia' tak caye?? bukak twitter aku tengok!! tanya kawan aku sana.. even bukan selalu aku cakap macam tuh.. tapi sumpah.. hati ini masih mahu dia.. masih menanti dia.. selalu berharap yang dia sambut cinta aku.. even hanya untuk satu jam.satu minit atau satu saat.. aku rela.. asal aku dapat merasa di sayangi dan cintai oleh dia.. eh apa nih??? stop it .. stop it... apa kau nih fiqah?? kalau kau duk selalu macam nih.. memank kau tak akan lupa dia la.. stop it.. jangan cakap pasal dia lagi.. huh!!! okey gangguan emosi seketika :")

so balik pada topik!!!  even kita lari sehingga china tidur enam bulan kemudian bangun kita tetap akan bertemu dengan cinta!! kenapa?? sebab itu fitrah!! kita tetap tak leh lari.. percayalah.. jadi jika kita merasa cinta biarkan ia berlalu.. jangan di halang jangan di sekat.. jika ada takdir antara kita dengan dia.. maka ada lah.. jangan di sekat nanti seksa jiwa.. macam aku.. walau dalam proses melupakan EA.. aku still biarkan perasaan tuh bersemi.. aku tak pernah menghalang dia bertandang kerana aku tahu itu susah di lakukan..dalam aku melupakan aku dalam pada itu juga aku cuba melupakan nya.. melupakan dan berhenti berharap!! :") eh jap kenapa lagi sekali keluar pasal EA?? aishh dah dah dah.. 

dah okey aku nak stop.. nanti lebih banyak aku mengarut.. sekarang pom entah jadi apa dah entry aku.. lain yang di rangka lain yang jadinya.. nih kalau buat karangan Bm sumpah lari tajuk!! tak de harapan nak dapat A.. hahaha.. okeylah.. kepada yang mempunyai admire atau crush.. teruskan menanti dengan tabah dan sabar.. In sha ALLAH ada jodoh maka adalah.. jangan mudah mengalah.. jangan jadi macam aku.. :") tak sabar dan tabah menanti.. tak sabar dan tabah menerima dugaan percintaan :") kepada yang ada teman istimewa.. cuba lah memperbaikinya menuju ke jalan ALLAH.. bercinta di atas landasan yang betull.. jangan melampui batas.. selaraskan arus cinta anda ke arus yang suci dan murni.. hiasi ia dengan iman.. In sha ALLAH anda akan berbahagia bukan sahaja di dunia malah di akhirat kelak.. berdoalah agar cinta korang berkekalan hingga ke jannah.. ingat.. bercinta tidak sama dengan bercouple.. :") bercinta ada syarat nya.. jangan kerana cinta tergadai maruah.. :") ku doakan agar cinta kalian suci dan murni :")

p/s : solatku, ibadahku, hidupku dan matiku.. hanyalah untuk ALLAH S.W.T :") Ya ALLAH kau titipkanlah sang ADAM yang berwibawa, yang kuat iman di dada, yang baik budi perketinya, yang bisa mencintai keluarga ku seperti mana dia mencintai aku dan RASULMU .. seperti mana dia mencintai dan menyangi keluarganya :") kau titipkan lah jua sang ADAM yang boleh menjadi iman di setiap solat fardhu ku.. yang boleh menjadi ustaz menegur bacaan AL-QURAN ku.. dan juga yang boleh menjadi buku rujukan ku.. :") Amin