Saturday, September 15, 2012

Kaya Lah Aku Nanti.. Ahaks. :P

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

amboihh kau tajuk entry meletup.. erghh meletup lah sangat *sila buat gaya Mak Jemah.. haha :P lah tak kan tahu kowt gaya Mak Jemah?? rugi kau jah.. eh tertiba jadi camgitu.. haha.. dah dah dah.. stop mengarut.. :) 

ehmm korang ada tengok kelainan dak blog aku nih?? yewlah.. ada tercantik kat mana-mana macam blog Irine Nadia  dak?? cey tak nak kalah nih.. HAHA :P tak dak?? memank lah tak dak sebab aku tak edit apa-apa pom.. HAHA :P tambah sesikit ker.. hewhewhew

hee nih aihh malu pulak nak cakap.. hehe *gelak sopan macam orang datang meminang.. eh tertiba.. hahah :P dak dak gurau ja.. jangan ambik seruis key.. kan nantikan kalau serius memanjang kan muka berkerut-kerut hilang seri nya nanti.. hehe :) nih kawan sekelas aku selalu duk tanya 

" eh blog boleh buat duit kan?? patutlah kau aktif dalam blog " 

and aku buat muka pelik .. dalam hati duk tertanya ' blog boleh buat duit ekk?? ' tapi di sebabkan tak nak kalah.. dengan jaya aku jawab 

" a'ah.. tapi aku tak buat pom " 

kawan sekelas aku pelik aku tak buat.. and dia bagi aku semangat patriotik dia suh aku buat.. mana tahu boleh duit and boleh lah belanja diaorang.. yooo banyak cantik korang kan?? tak kuasa aku nak melayan.. HAHA :p and nak jadikan cerita.. aku balik lah rumah bukak blog yang ada tutorial benda yang boleh duit tuh.. dah kata tak nak kalah kan.. al-maklumlah. manusia mana tak nak duit?? budak tadika dah pandai mintak duit dah sekarang.. aku yang dah nak cecah separuh abad nih tak kan tak nak duit kan.. hewhewhew . so bila dah jumpa tuh semangat aku terus berkobar-kobar.. owh yew sebelum terlupa.. aku jumpa tutorial nih dekat dalam blog kak LYSSA FAIZUREEN.. thanks kakak :) 

so aku bukak lah.. rupa-rupanya banyak iklan yang dapat membantu kita untuk mendapatkan duit dengan hanya melalui blog dan hanya dengan satu klik... dan klik tuh kena lah mintak tolong jasa baik korang.. hewhew kedip2 mata sikit.. hikhikhik 

churpchurp.. pernah dengar dak?? haa aku ada dah.. lama dah buat senanya.. sejak tahun lepas lagih..tapi dak berfungsi.. naik feed up dah aku.. al-maklumlah.. yewlah.. fahamlah.. HAHA :p and nak jadikan cerita sekali lagi.. minggu lepas kawan aku nik maisarah ada tanya aku..masa tuh aku tengah lepak rumah dia btw dia seorang blogger jugak.. silalah jenguk-jenguk blog dia.. haaa klik SINIH .. HAA kawan aku nih tanya.. 

Sarah : " pykah.. kau ada akaun nuffnang?? "
Aku : " tak dak.. malas ah buat. buat yang churp2 pom tak jadi satu benda.."
Sarah : buat lah nuffnang.. mana tahu menjadi..jom buat sama-sama"
Aku : hmm okey3

haa macam tuhlah bunyi conversation kitaorang,, lebih kureng lah.. tak 100%.. hehe :P so masa tengah buat-buat.. tak menjadi .. yang sarah nih menjadi pulak.. so dah malas dah.. aku tinggal macam tu jerk.. pening aku lah nak masukkan macam mana dalam blog.. dah sakit kepala otak aku nih.. so nak jadi cerita sekali lagi  .. tadi  dalam tengah-tengah rilek sorang-sorang dekat rumah.. tertiba terasa nak buat balik.. sebelum tuh aku ambik air sembahyang dulu.. biar tenang and tak terganggu emosi aku.. sungguh nih ehh tak tipu punya :") kedip2 mata sekali lagi.. HAHA :p 

and lepas tuh.. syukur alhamdulilah... ia menjadi.. lega aku.. tak dak lah rasa terkilan sangat.. thanks tuk kak lyssa sekali lagi.. sebab ikut tutorial dia lah aku menjadi buat akuan nuffnang nih.. heee senang lah aku nanti,.. tak dak lah menyusahkan mama and abah aku lagi.. mudah-mudahan.. hehe :P 

so kepada blogger-blogger baru.. try lah buat.. mana tahu dapat membantu anda.. tak susah pom sebenarnya... cuma kita perlukan masa yang banyak and sabar yang tinggi.. sebab yewlah./. nak berjaya bukan mudah kan?? :") aku tulis entry nih sekadar bercerita.. sebab tanpa nuffnang siapa lah kita nih.. wah gitu kau haaa.. hahaha.. tak-tak seruis aku cakap.. dengan nuffnang,, macam-macam kita dapat tahu.. trafik blog kita macam mana.. sungguh nih.. so majulah nuffnang demi blog..oyeahh.. HAHAH :p

AKHIR kata.. sumbang lah sedikit demi sahabat blogger mu ini.. klik sini eh and sinih jugak tau... Klik and klik lah sekali dekat sidebar tuh.. ekk ekk.. korang kan baik.. kedip mata lagi sekali.. HAHAHA :p SAYONARA semua  :")


No comments:

Post a Comment