Saturday, October 25, 2014

When I Lost My Bestfriends

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful. Salam to all readers :) 


Its being a long time a go I did'nt update my blog. Allahu how I miss blogging so much. So here I am. tengah cuti semester beb. dah lama aku tunggu saat nih. saat di mana boleh tidur atas katil empuk milik aku, saat merasa masakan mama aku and of course saat menghidu bau rumah aku. arghh how I miss my hometown so much.

so guys. dalam aku menyepi. aku ditimpa pelbagai ujian dan cabaran. antaranya I lost my bestfirends. my very bestfriends. :"( Allahu. aku masih dalam keadaan terkejut. tapi aku harus redha. ini ketentuan ilahi. and yes it is ia sukar bagi aku. but i have to accept it. Tuhan lebih sayangkan dia.

Did you guys remember. my Geng Kasut Hitam?? the story behind the name. yeahh nama yang budak-budak sekolah aku gelar dulu dekat kami semua. yang terdiri daripada aku, sarah, kyna, azureen, alya. aifa and arwah shida. yes ......... my bestfriends shida leave us on 29.9.2014. AL-FATIHAH.

when I get that news. aku tak percaya. sebab aku terbaca di facebook. aku anggap budak nih main main. and aku sangat-sangat lah marah masa tu. aku tak boleh terima kenyataan. and when my phone was ringging. aku mula rasa lain. ALLAH moga itu bukan satu kebenaran. dan bila aku tengok siapa yang telefon aku dah start menggigil. its was from sarah. ALLAHU. kuatkan aku YA ALLAH. 

Sarah bagitau yang berita tu betul. and aku kaku. senyap. kelu. and air mata mula menitik. nangis dan nangis. aku jadi lose. tak tahu nak buat apa. hanya mampu nangis. and azan maghrib kedengaran. aku terus siap-siap. solat. dan sedekahkan yassin. ALLAH. itulah saat paling sukar.

aku terasa macam nak balik. nak balik kelantan malam tu jugak. tapi macam mana?? aku ada final project. and i need to submit as soon as possible. memang tak boleh balik. aku mula kelam. aku mula rasa bersalah. di saat arwah sakit. i was not there. takde sebelah dan disisi dia bagi sokongan. and waktu saat akhir dia. pom aku tak ada. hanya duduk dalam asrama nangis dan nangis. ALLAHU..

masa tuh aku jadi lemah selemah manusia. semua benda tak menjadi. its was so sudden. aku masih terbayang saat akhir jumpa dia masa raya puasa. saat aku main komen dengan dia  di instagram di mana dia upload gambar kitaorang dan ucapkan kata rindu. aku masih dalam keadaan terkejut.

aku mula rasa apa jenis kawan aku nih. aku biarkan dia lalui semua nih sendiri. bahkan waktu dia nak dikebumikan pom aku tak ada. maafkan aku shida. aku tak boleh pulang. komitment aku dengan kuliah dan final sangat sangat menghalang aku untuk pulang. maaf dari hati sayang

aku tahu. ini semua di luar kawalan kita. and aku nak kau tahu kehilangan kau mengajar aku sesuatu. sesuatu iaitu menghargai semua di sekeliling aku sebaiknya. jangan malu ucapkan sayang dan rindu pada seeorang itu kalau kita tak nak menyesal dikemudian hari. and itu yang aku alami sekarang. 

kau pun tahu aku seorang manusia yang susah nak tunjuk sayang dan kasih. aku seorang yang hati beku. baran dan ego. kalau boleh undur masa aku nak cakap tiap tiap hari yang aku sayang kau dan semua kawan kawan aku. cakap yang aku rindu sungguh sungguh dekat kau. 

dan aku rasa bersalah sebab lepas aku ke politeknik aku kurang berhubung dengan kau bahkan kalau cuti pom aku masih susah untuk keluar dengan kau. sebab aku kira ah masih ada hari esok.. banyak masa lagi buat apa aku nak tergesa gesa. dan tengok. ternyata benda tulah yang paling aku menyesal sekarang. maafkan aku sahabat.

dan hari nih. genap 27 hari kau tinggalkan kitaorang. dan kami semua sungguh dan amat rindukan kau. rindu nak mendengar kau membebel dengan kitaorang. 

kau lah sahabat yang sejati. terima aku apa adanya. terima baran aku dengan seadanya. sebab kau jugak sama baran nya dengan aku. tapi kau lebih baran. tapi kau cool. tak macam aku. hahaa.. arghh how i miss you.

sekarang pom duk rumah aku duk nampak kau aja. waktu niaga berger teringat kau yang suka oder kebab and berger ngan aku. lepak dekat gerai berger aku. bebel2 pastu balik. haha. :") 

untuk pegetahuan kau. kau tetap di hati kami GKH. kami sayang kau sungguh - sungguh. kepergian kau membuat kami sunyi. bergambar sekarang pom dah tak lengkap dan tak akan pernah lengkap sebab tiada kau. 

akhir kata.. moga kau ditempatkan dikalangan orang yang beriman sayang. kami di sini sentiasa mendoakan dan merindui kau. 

esok sarah dengan uyen dan nak balik tempat belajar masing masing dah. aku kyna ngan alya aja yang tinggal sekarang. tapi kyna ngan alya pom akan pergi jugak tak lama lagi. aku aja dekat kelantan sampai bulan 6 tahun depan sebab aku ada latihan industri dah. 

Thanks for being my wonderful friend. Thanks for everything happen in our friendship. Thanks for always support whatever I do. Thanks for this wonderful friendship. Last but not least thanks for be my very bestfriends ever. For arwah we all miss you so much. InsyaAllah I will visit you again. And for two of you. Kyna and alya also. Jaga diri. Jaga solat. Jaga kesihatan. Jaga iman jaga hati dan tolong jaga persahabatan kita sampai syurga. Take care kesayangan ku 

btw last but not least. we are miss and love u so much sayang.. damailah kau di sana. Al-Fatihah


There must be a reason why Allah puts you in such a situation. He will eventually gives you something beautiful. Sooner or later. Wait. Just wait
angkat tanda aman dan terus jalan. aku redha. aku kuat. dan aku tabah.



2 comments:

  1. singgah jap . jangan lupa singgah blog parihh :) . . http://blogparihh.blogspot.com/

    ReplyDelete