Monday, May 28, 2012

Bila Kita di Landa Kegagalan :")

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... rinduwwwwwwww gilewwwwwww dekat korangwwwwwww..lameww gilewww kan kita tak jumpewww..  okey apasal banyak sangat huruf W dekat ayat aku tuh!!! gedikkk gilonggg babung kowt aku tengok.. what the fish betull.. !! hewhewhew .. okey sila tendang dia jauh2.. nanti ada yang termuntah darah.. haha :P bukan apa I'm try to be a sopan than dulu lah.. alah tahulah aku.. aku ganas gila kowt.. jalan terkankang jer.. opsss gilaa.. tak ada lah sampai terkankang.. still sopan macam wanita melayu terakhir.. wahh gitu.. kalah mak jemah kauu.. haha :p aku tengah memcuba menulis dalam ayat kegedikan..macam best tengok budak2 dalam facebook update status guna huruf W banyak2.. astaga nak kata keyboard dia rosak tak la kowt.. tapiiiii aishh macam susah aku nak buat kesimpulan sebab aku tengok okey jer dia duk update status.. maybe dia guna autoW like autolike yang macam ABANG MARK kita guna untuk facebook.. but  i wonder macam tak kena dengan jiwa rock aku.. wahh rock..?? eerr but i tak layan meteliica song  or what everlah.. aku layan lagu jiwangg baru kena dengan jiwa halus aku.. hahaha... :P eh saat apa aku melalut nih.. oh my english..!!!!! 

aku rasa apa yang aku duk pot pet menaip tung tang tung tang kalah pendahuluan masa buat karangan tu kan macam tak masuk langsung dengan tujuan aku update entry hari nih... lari tajukk terusss.. apakah??? okey jiwa kacau.. :p bukan apa sebelum kita menyelam ke dasar hati yang dalam.. baik kita warm up dengan aktiviti yang menarik yang boleh buat kita gelak guling2.. even though aku tahu satu orang pom tak dak duk gelak pom bila baca entry aku :P *ayat hiperbola mintak simpati or dengan kata lain mintak kaki.. haha :P okey sorry kalau agak kurang ajar :) okey dah.. now sediakan hati yang suci untuk menerima satu tazkirah,.,. takzirah?? no lah i mean satu kata-kata semangat di saat kita jatuh :)

semua sedia maklum kan yang sekarang bagi semua budak-budak yang masih  menuntut tak kira pelajar sekolah mahupun universiti sedang berperang dengan kertas-kertas yang sangat kejam.. silap langkah boleh membunuh.. silap atur srategi boleh tewas silap atur bicara biasa kecewa.. tapi jika kita bijak mengatur bicara,bijak mengatur strategi bijak mengatur langkah kita tidak akan tewas kecewa dan terbunuh!!! :) semua itu bergantung akan usaha masing-masing.. tapi walau sejauh mana kita usaha sampai tidak tidur malam makan tak cukup kalau kita sombong pada yang ESA semua itu sia-sia.. langsung tidak ada guna nya.. kerana pepatah ada menyatakan usaha dan tawakal insyallah kita berjaya.. ;") jangan sombong diri jangan megah diri.. kita hidup di dunia hanya menumpang.. walau bijak mendaki gunung kalau salah langkah boleh tersungkur jua.. bergitu jugak dalam menuntut ilmu.. walau sebijak mana kalau sombong dalam menyembah yang Esa  dalam 5 WAKTU dengan sekelip mata ilmu boleh di tarik olehNYA :) jangan sombong.. binasa lah kamu :)

Tiada siapa yang dapat 100% menolong kita sewaktu kita kesusahan, mungkin ada yang dapat menolong tapi tiada yang dapat menyembuhkannya..dan ingatlah setiap kali kita dilanda kesusahan pergilah kepadanya.. kerana hanya dia yang berkuasa.. seperti aku.. sudah banyak perkara aku buat.. aku buat latihan aku ikuti kelas tambahan, aku fokus di dalam kelas tapi jika aku sombong dengan ALLAH semua itu tidak berguna.. tapi alhamdulilah aku masih ingat padanya walaupom banyak dosa aku pada Nya..

selepas selesai semua peperiksaan aku mula rasa aku menemui kegagalan.. kerana aku rasa aku kurang membaca,, aku rasa aku menjawab soalan tempoh hari sesuki hati aku.. pasti hancur hati guru ketika memeriksa kertas aku.. banyak kekurangan pada jawapan aku.. banyak silap.. ampunkan aku guru.. balik rumah aku termenung.. di sekolah aku termenung.. memikirkan apakah agaknya result aku nanti.. kecewa itu pasti.. tapi itu bermakna aku harus mengalah.. gagal sekali tak bermakna aku gagal selamanya.. kali ini aku janji akan melakukan yang terbaik agar dapat result yang cemerlang dalam percubaan SPM nanti insyallah :) ingat susah atau senang ALLAH sentiasa di sisi :)

aku sentiasa berpegang akan kata-kata ini

Bila kita didalam kesusahan dan tiada siapa disisi kita..ingatlah dan sentiasa ingat bahawa Allah SWT ada disisi kita dan Allah SWT adalah satu-satunya petunjuk kita...





walau tidak menjadi manusia terpandai di dunia sekurang- kurangnya jadi lah anak yang berguna buat ibu bapa.. jangan sombong memohon pertolongan ALLAH kerana ALLAH berkebolehan membantu kita dalam apa jua cara.. bila kita di landa kegagalan.. kejayaan pati kita temui.. insyallah :) JANJI ALLAH ITU PASTI


sebelum itu minta doakan result peperiksaan aku ekk?? sayang korangg ketat2.. hewhewhew :PP chow luh.. nak makan.. teheee :)

No comments:

Post a Comment