Friday, May 4, 2012

Kenangan Kami Semanis Madu :')

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua insan tersayang.. err okeyy tentulah buat smeua blogger tersayang.. tanpa kamu siapalah aku.. ceyy aku kalau buat ayat memank tak boleh blahh. asyik meleleh jerr.. haha lama kan aku tak menjelmakan diri.,. sorry guys busy sikit al-maklum lah tahun SPM.. everthing and everywhere I go aku di hantui hantu SPM.. ke sana ke mari terkerja terkerja sini.. nak makan pom tak sempat tapi alhamdulilah solat masih lagi sempat.. tanpa solat runtuhlah tiang agama kita kan.. okey tak nak ceramah agama nanti korang cakap "alaa budak nie nak tunjuk baik pulakk.. entah2 cakap jer pandai buatnya tidak.. so daripada aku mencetuskan satu fitnah baik aku tak payah cakap banyak.. orang kata kalau nak ibadat kita di terima TUHAN hati mahu ikhlas.. so jangan menunjuk nanti akan jadi riak dan takbur dan ibadat kita tidak ikhlas lagi.. dannn ia akan jadi sia-sia dengan serta merta :) okey stop it :)


okey tujuan aku tulis entry nie adalah nak bercerita kenangan aku bersama geng bas sekolah.. err maksud aku geng silat sekolah.. the best ever moment that i never have.. gila kentang lah.. diaorang terbaik dari ladang anggur belakang rumah mak cik aku.. kami bagaikan satu family.. aku sayang team silat smkpc (2) sangat-sangat.. kenangan kami terbina dan bermulanya di PESKO.. iaitu PERKEHMAHAN PERDANA PASUKAN BERUNIFORM SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PENGKALAN CHEPA (2) .
kami bersatu padu, berstau hati menempuh segala halangan dan rintangan di sana.. segala cemuhan kami tempis macam Datuk Lee Chong Wei menempis bulu tangkis nya.. wahh gituu.. HAHA..

kami bergembira di sana.. menghadapi cabaran mendaki Gunung Tebu, memasak masakan rimba yang bagi aku ia sangat sedap walaupom masih ada lagi kumpulan yang sedap.. at least we guys try to masak nasi dalam kelapa.. and alhamdulilah nasi kami menjadi walaupom kami tak sempat nak merasanya sebab kami kesentukan masa dan terpaksa meninggalkan nasi itu terkontang kanting.. :")  

the best ever moment yang aku memank tak boleh nak lupa adalah di mana malam kebudayaan.. kami berlakon menjadi orang zaman dahulu kala.. dimana orang cina,india dan melayu bertelagah.. tetapi kami cuba membaik pulihkan keadaan supaya selaras dengan cogan kata satu malaysia yang menjadi tema untuk malam kebudayaan tersebut.. dan alhamdulilah dengan usaha gigih kami.. kami berjaya menyandang title JOHAN untuk pertandingan malam kebudayaan.. sumpah kami tak menjangka yang kami berpeluang untuk memenanginya kerana pasukan2 lain tak kurang hebatnya ;")

kami jugak sangat bertuah bila mana kami di berikan seorang fasi yang sangat tholo and sumax.. hahaha dia abang kepada dua orang budak silat kami.. tak pernah penat melayan kerenah kami yang macam kanak-kanak ribena.. haha..setia mengajar kami mana yang patut.. bertuah team silat tahun nie.. :) copp kepada tuan empunya badan jangan nak perasan sangatlah yew.. hahaha :p 

tak nak cakap banyak.. hanya mampu tersenyum.. aku doakan team silat SMKPC(2) akan terus sukses dan kekal dengan kemantapan nya sampai lah bila2.. walaupom tahun nie tahun last aku tapi aku berharap tahun ni adalah tahun permulaan bagi team silat.. aku doakan team silat akn mendapat nama seperti mana team lain ;) insyallah 

 berbaju koko adalah aqila pengerusi persatuan kami.. pengerusi paling ghom abat ini... dengar jah anak buah dia oyak gapo.. berbaju kelabu kawan baik aku.. fatasha :)

sebahagian dari keluarga silat aku.. yang selebihnya tengah bertungkus lumus membuat masakan rimba untuk di hidangkan buat para guru :)

kepenatan setelah mendaki gunung tebu... pengalaman yang amat menarik dan aku tak akan pernah lupakannya :")

srikandi silat smkpc 2.. semuanya ayu2 belaka.. :") ahaks

hasil titik peluh kami sekumpulan menyiapkan sebuah meja dari buluh.. pengalaman bermain dengan buluh tak akan pernah and sesekali aku lupakan.. terbaikkkk ;)

antara babak2 dalam dunia persilatan.. berbaju kelabu tu la fasi kami.. tak nampak muka?? alahh biarkan tak penting pom dia.. hahahahhaa :pp




nasi kelapa kami.. try ah buat kat rumahh... sedapp.. ahaks ;)






setiap gambar yang di rakam ada kenangan dia yang tersendiri.. dan hanya kami yang tahu rahsia di sebalik gambar yang di ambil.. suka duka kami di Tapak Perkehmahan Lata Belatan Jabi Terengganu ;) segalanya bermula di sana.. sesuatu memori yang sangat indah untuk di kenang.. insyallah kalau ada rezeki kita persatuan silat pasti akan terus maju dan sukses suatu hati nanti ... kepada fasi kami terima kasih sekali lagi atas segala pertolongan yang di berikan.. atas segala tunjuk ajar dan kesabaran anda dalam melayan kerenah kami yang tentunya memeningkan kepala anda.. tapi saya pasti anda pasti merindui saat itu bukan?? hahaha :p kalu tak rindu pom buat lolop rindu.. hahaha :p  

akhir kata aku sayang sep2 mu.. kamulah keluarga kedua ku ... ceyy gitu.. hahahha :p


No comments:

Post a Comment