Saturday, May 5, 2012

Cinta dan Kawan ;')

Assalamualikum dan selamat sejahtera teman-teman.. aku kalau dah start mengupdate blog memank susah nak berhenti.. tambah-tambah bila ada masa free macam nie.. haaa apa lagi alang2 free tu kita update la blog kita yew dop?? lagi pom nanti bila aku busy korang mesti akn rindu aku kan kan kan.. mesti tiap2 hari meratapi blog aku kan kan kan.. hahaha :) 

korang tahu tadi waktu aku tengah online facebook.. i found some picture dan kata-kata yang bagi aku ada benarnya.. sampai touching kejap.. nasib baik air mata aku tak buat scene berani mati terjun empangan.. err okey apakah terbelit sangat ayat aku tu/? arghh abaikan.. ;) so aku rasa macam nak sharing is caring dengan korang jer.. macam ringan-ringan jer tangan aku nak update blog nie.. mesti korang teruja kan nak tahu gambar apakah.. and kisah di sebalik gambar tu.. err kisah kew?? alah lantak.. tu jer ayat yang terlintas dalam kepala otak aku yang geliga nie.. hahahahha ;P

Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga.... Kenapa??

Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa??


Kerana... KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang.... Kenapa??


Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap....Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu.. Kenapa??


Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia.... kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI....


Walau kita punya org yg dicintai, teman still paling setia..

Walau kita punya harta banyak, teman still paling berharga.

frenz never break.......



gambar dan ayat di atas aku petik dari pokok belakang rumah aku.. err no I  meann aku ambik dari facebook.. cer korang cuba try test baca ayat tu.. ada betulnya jugak.. cinta hanya sementara memberikan kegembiraan tapi persahabatan insyallah akan berkekalan sehingga akhir hayat jika kita menjaganya dengan betul., memank tak di nafikan cinta juga memberi keindahan nya tersendiri tapi kita hanya dapat merasa indahnya cinta bila kita di ijab kabul kan.. cinta tanpa ikatan yang sah tidak akan menjamin kebahagian di jannah kelak.. kerana jika kita tersalah menyemaikan benih kasih sayang dalam sebuah percintaan berkemungkinan kita akan membuah sebuah benih dari sebuah ikatan yang tidak sah :) anda faham kan maksud saya.. :) jadi disebabkan itulah kebahagian percintaan sebelum sebuah perkahwinan bakal mengundangkan kita sebuah kesengsaraan.. fikirkan lah.. 

sahabat setia dan sejati pulak akan senantiasa berada di sisi kita.. ketika kita susah dan senang.. tak pernah membuang kita walau seburuk mana perangai kita.. insyallah jika seseorang itu mempunyai hati yang murni.. :) mana lah tahukan TUHAN mengutuskan kita seorang sahabat untuk membantu dan mendoromg kita melakukan kebaikan... memperbetulkan mana yang tidak betul.. bukannya seorang sahabat yang memusnahkan hidup kita dan mengajak kita melakukan kemungkaran :) masyallah jauhkan lah... orang kata berhati-hatilah memilih kawan seperti mana kita berhati-hati memilih pasangan hidup.. jangan tersalah pilih kerana manusia mudah terpengaruh terutama dengan godaan dari syaitan yang tak pernah putus-putus menghantui kita :)

seperti aku.. aku bersyukur di kurniakan sahabat yang baik.. yang sennatiasa di sisi aku tika aku susah.. tika aku senang.. kyna,sarah,shida,uyen,aefa dan alya.. sahabat aku dunia akhirat.. sahabat yang paling akrab dengan aku.. segala rahsia aku di tangan mereka dan segala rahsia mereka di tangan aku.. bersama-sama menghadapi masalah.. bersama-sama mencipta kenangan.. itulah kami GKH.. sekumpulan remaja yang happy dan berjiwa tegar dalam mehangrungi pahit getir kehidupan remaja.. sebuah persahatan yang terbina sejak kami di form 2.. alhamdulilah kami setakat ini kami tidak pernah bergaduh.. ajaibnya persahabatan kami.. :')  selain GKH aku punya sahabat karib lain iaitu Raja,Tasha dan Hazirah.. sahabat yang tidak kurang baiknya dengan aku.. sahabat yang senantiasa menadah telinga mendengar masalah dan rintihan hati aku.. sahabat yang membantu melawan segala permasalahan.. aku bertuah kerana di kelilingi dengan manusia yang baik seperti mereka.. menerima segala kelemahan aku.. terima kasih aku ucapkan.. aku sayang korang semua.. 

err stop.. nie apasal entry jiwang meleleh bagai nie.. YA ALLAH sentap hati makkk.. hahahah okey sory okey aku tak nak buat entry meleleh lagi dah.. okey korang tak yah nak sebak sangatlah.. haha ;) simpan air mata untuk hari pernikahan anda kelak macam awal dengan scha yang nangis masa peluk mak ayah.. wahh tertiba.. hahahha :)

okeylah.. see you guys laterr.. nak chow kit road duluh.. nak makan.. lapar pulak petang2 nie.. btw big hug for all my girlfriend :)

3 comments:

  1. Agree :) But sometimes somehow , cinta pon boleh jadi kawan baik kite jugak :p

    ReplyDelete
  2. camna nak minta izin???

    ReplyDelete