Friday, July 6, 2012

Life As A Cake

 Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua blogger tercinta ku.. alahaii lama aku mendiamkan diri.. menyepikan diri.. menyorokkan dirikan.. meng- apa lagi ekk?? hmmm haaa menangisi diri,,, ehh jap apa kaitannya pulak.. huh okey just drama.. hahaha :P korang sihat?? yes aku tau korang sihat.. but me?? not really.. hari khamis baru nih iaitu semalam lah  I'm not going to school.. kalau di ikutkan aku buat lesen.. yes memank aku pergi buat lesen.. tapi tak dak lah lama mana pom.. hmm kira sempatlah nak pergi sekolah for 5 minit and then balik.. sebab sekolah aku balik awal that day.. dah alang-alang balik awal.. main dengan aku yang sakit nih.. frust dengan lesen lagi.. soo aku baik rumah terus tarik selimut tebal tutup aircond bukak kipas no 2 jer then bungkus.. kenapa?? demam lah apa lagi.. sakit kepala and then sakit perutt.,. tett bukan sakit perut nak melabur hartanah.. bukan jugak sebab ABC ( ALLAH bagi cuti ) tapi entah aku pom tak tahu sebab apa.. sakit mak aihh TUHAN jer tahu.. :") tapi tak apa sakit tu kan penghapus dosa-dosa kecil.. Insyallah :") so bukan itu aku nak cerita sebenarnya.. saja buat intro panjang-panjang biar korang ambik bantal peluk selimut or whatever.. HAHA :p

SO even if tak pergi sekolah kerja sekolah kena buat jugak.. apa ingat boleh lepas macam tu jer?? arghhh memank tak ahh.. makan penumbuk ala myammar lah gamaknya.. ahak2 :P walaupom sakit perut aku ala-ala garfu cucuk sebanyak 10 kali sakitnya aku gagahkan jua.. tapi buat yang senang jerlah..yang susah sikit tuh kita letak tepi dulu.. so aku terus landing atas katil sambil bukak laptop.. search short story in english.. yes in english :") teacher suh aku cari short story yang boleh buat hati kita rasa rasa rasa.. haaa rasa sebak.. rasa macam ada sesuatu yang menarik kita untuk terus baca dan terus membaca.. macam mana nak cakap ekk.. satu cerita yang boleh kita ambik sebgaia pengajaran :) alah bila korang tengok ombak rindu lah.. sampai meleleh air mata duk nangis.. haa macam tuh lah.. even if kita tak faham apa yang kita baca tapi hati kita cakap "kau baca.. kau baca.. kalau kau tak baca kau gila" hahaha :P alah pernah tengok cerita LAKE HOUSE?? ahaaaa citer omputih lah tak kan citer tamil.,. hahaha :P that story buat aku tengok berulang kali even aku tak faham sebab cerita dia sekejap tahun 2004 kejap tahun 2007 tapi masihh lagi tengok and yes citer tuh buat aku menangis.. hahahha :P ada moral value tertentu.. kalau teacher tanya what english movie you extracted the most.. confirm aku jawab citer tuh!! hahaha

okey cukup merepek.. :) so dalam pada aku duk usha dari satu web ke satu web dari satu blog ke satu blog aku dalam tidak semena-menanya (ceyy ayat.. kalah A.Samad Said.. hahaha.. tak dak tak dak gurau ja ) aku terjumpa satu satu err satu apa ekk.. nak kata short story pendek sangat.. nak kata ayat.. panjang dia macam satu perenggan karangan.,. ahh tibai jerla apa pun.. HAHAHA.. SO aku panggil satu kisah lah ekk.. nak tahu apa?? baca bawah nih :)


 A little boy is telling his Grandma how everything is going wrong — school, family problems, severe health problems, etc.

Meanwhile, Grandma is baking a cake. She asks the child if he would like a snack, which of course he does.

"Here. Have some cooking oil."

"Yuck," says the boy.

"How about a couple of raw eggs?"

"Gross, Grandma."

"Would you like some flour then? Or maybe baking soda?"

"Grandma, those are all yucky!"

To which the Grandma replies: "Yes, all those things seem bad all by themselves. But when they are put together in the right way, they make a wonderfully delicious cake!


Many times we wonder why ALLAH would let us go through such difficult times.

But, when He puts everything in His order, they always work for good.

We just have to trust Him: for he will make something wonderful!



p/s : moral values is :) just pray for our hapinness.. ALLAH tak akan menguji seseorang itu melampaui kemampuannya.. kisah nih memberi aku seribu pengajaran.. sejak dua menjak nih aku selalu di timpa masalah.. disakiti oleh seseorang.. bukan menyakiti fizikal aku tapi menyakit jiwa aku.. tak pernah nak tengok aku bahagia pasti dia akan merampas kebahagian milik aku.. dan sekarang aku faham.. mungkin ada hikmat di sebalik semua ini... mungkin suatu hari nanti akan ku temui seseorang yang boleh mencintai aku seperti mana aku mencintai EA.. insyallah :") pray for my happinees guys.. and also for my succes in my life :")

No comments:

Post a Comment