Friday, July 13, 2012

sedangkan lidah lagi tergigit :")

Assalamualaikum dan salam sajahtera kepada semua yang aku sayang dan yang aku cinta.. cey gituu.. HAHAHA.. okeylah tak nak cakap banyak dah aku.,. nanti korang cepat bosan.. terus tak nak singgah lagi dah teratak aku.. bila di tanya kenapa?? terus di jawabnya "tak nak dah aku.. duk pot pet pot pet apa ke benda tahu.. tak faham doe aku.. apa ingat nih novel ke nak belit sana belit sini.." so daripada duk skait telinga mata baik aku ringkaskan aja jew.. sekali sekali boleh lah nak panjang-panjangkan :")
r :P
hmmm bila berkawan tak kan lah tak pernah gaduhkan?? mesti gaduh jugak.. gaduh manja-manja gitu.. HAHA :p macam tulah jugak aku dengan GKH.. sebenarnya kami jarang gaduh.. malah di katakan dalam setahun tuh alah susah lah nak gaduh.. macam tahun lepas.. mana pernah kitaorang gaduh.. sumpah.. tak cayew tanya budak sekolah aku.. ehh.. yewlah tanya lah.. haha :P betull tak tipu.. kami memank jarang gaduh.. kami macam adik beradik.. semuanya di kongsi bersama tapi pakwe tak kongsi lah.. nak cari nahas?? tu bukan gaduh dah tapi perang!! hahaha :P 

so dua bulan kebelangkan nih aku ada krisis atau dalam erti kata lain ada persalah fahaman sikit dengan sorang kawan aku nih.. apa namanya.,. tak yah tahu,, sibukk jer :P so aku dengan dia ( si A )jarang duk borak or bersenda gurau even if kami sekelas.. ada lah sebab dia.. mana leh tahu.. itu pravasi.. and then sampai satu tahap aku tak boleh tengok dia.. aku rasa sedih.. aku rindu saat aku bergurau dengan dia.. aku nak cakap dengan dia.. tapi bila fikirkan balik atas apa yang dia buat.. hati aku rasa pedih.. hati aku rasa sakit... sampai satu tahap setiap kali balik sekolah aku nangis.. aku try nak bergurau dengan dia macam selalu.. tapi aku tak boleh sebab aku takut aku akan keluarkan kata-kata yang pasti dan wajib akan menyakitkan hati dia.. jadi aku ambik keputusan untuk senyap.. kalau dia tegur aku aku layan. tapi aku buat endah tak endah.. aku rasa bersalah tapi mulut aku berat untuk mengucapkan kata maaf.. tapi aku silap dalam aku menyepikan diri dari dia dalam diam aku tetap menyakitkan hati dia.. dalam diam aku buat dia kecewa.. aku tak nak hebohkan ak takut geng kami berpecah,., aku sayang GKH,, aku rindu kenangan lalu.. tapi aku tak tahu macam mana nak pulihkannya kerana hati aku sendiri berserabut..

dan kemuncak pergaduhan tercetus pada hari rabu minggu lepas.. kami gaduh.. ramai yang menangis.. ramai yang kecewa.. dan waktu tuh.. hanya TUHAN yang tahu apa perasaan aku. aku pura-pura tabah even dalam hati nih sudah basah dengan air mata.. sorang lagi kawan aku si kecik nih menangis.. menangis semahunya tertanya-tanya apa salahnya,.,. YA ALLAH di sebabkan sifat penting diri sendiri yang aku miliki akibat ketidak kawalan marah aku .. aku dah buat kawan aku menangis.. aku dah buat dia kecewa.. akibat tidka tahan sebab di dada aku turut menangis..kononnya aku nak pujuk si kecik tapi dengan aku sekali menangis.. HAHAHA :p 

Sekembalinya aku kerumah aku pikir apa patut aku buat.. malam tuh aku tak boleh tidur. aku menagis menangis dan terus menangis..  esoknya aku nekad.. aku nekad untuk memohon maaf dengan kawan sekelas (SI A )  aku tuh.. aku janji yang aku akan layan dia macam dulu.. aku akan layan dia dalam kelas nanti,.,. dan kebetulan malam tuh kami GKH dan kawan-kawan yang lain ada buat BBQ.. dan aku pujuk si A supaya datang malam nanti memandangkan dia kata dia tak nak datang.. aku hanya ungin melihat senyuman kawan-kawan aku.. aku merayu si A supaya datang supaya senyuman yang hilang dari wajah kawan-kawan aku yang lain mucncul kembali.. cukuplah aku melihat tangisan diaorang.. aku tak nak di sebabkan ego dan perasaan aku ramai hati terluka..

dan semalam... alahamdulilah semuanya berjalan lancar.. aku dapat melihat senyuman bahagia kawan-kawan aku yang dah lama hilang.. aku bersyukur kami bersatu kembali.. harapan aku untuk melihat kebahgian kawan-kawan termakbul.. tapi harapan aku untuk menawan hati EA tak pernah termakbul.. tapi dengan melihat kebahagian yang terpancar di wajah sahabat aku semalam sudah lebih dari cukup.. bahagia kawan aku bermakna bahagia lah aku.. GKH tetap bersatu walau badai melanda.. EA tetap di hati walau kecewa yang menggunung :") 

p/s  kata - kata penaja.. indahnya persahabatan terletak kepada toleransi,ketabahan dan kasih sayang.. jika sayang akan persahabatan itu jagalahn ia dengan baik.. jangan sekali hancurkan nya dengan secebis keegoan yang menggunung ..jangan disebabkan cinta persahabatang yang terbina musnah begitu saja.. jangan disebabkan salah faham rosak satu ikatan :') aku sayang kawan aku.. aku sayang GKH.. maafkan atas segala kesilapan aku terutama pada mu A :)

saat perkenalan kita bertujuh adalah satu saat yang paling bahagia.. sedih gembira kita berkongsi bersama.. hope friendship never end.. :") aku sayang sep mu ketat2.. Geng Kasut Hitam
inihlah kawan susah dan senang aku.. love you guys so much.. maafkan aku di atas kekilafan diriuku :D

2 comments:

  1. salam kenal.hai si comel.i dah follow.follow blk ye tq..;D

    ReplyDelete
  2. salah faham & pergaduhan buatkan hubungan tu makin erat. percayalah =)

    ReplyDelete