Thursday, September 6, 2012

Istikarah Cinta :")

Assalamualikum dan Salam Sejahtera sahabat blogger yang aku sayangi dan di rahmati ALLAH sekelian :")

" Bila mata dah tertaut, maka hati mula merindu, bila hati sudah jatuh, hidup mula jadi haru biru "

Siapa tak pernah jatuh cinta?? tipulah tak kan?? budak sekolah rendah dah pandai main cinta inikan pula kita yang sedang di mamah usia.. hohoho :P so mesti kita dah pernah lalui situasi sebegini :

Gadis A : eh aku suka lah Lelaki A!! suka gila.. aku suka cara dia layan aku.. aku suka cara dia bercakap.. aku suka cara dia bergaul and aku semuanya tentang dia.. :"P

Gadis B : eh eh eh poyo nya kau.. semua baik2 jer.. yang buruknya tak ada??

Gadis A : tak ada.. dia sempurna bagi aku.. 

Gadis B : habis.. pergi lah cakap kau suka dia :)

Gadis A : eh eh kau gila?? mana nak letak muka aku?? mahunya dia tolak aku?? tak nak tak nak.. :")

Gadis B : belum cuba belum tahu.. :)

Gadis A : eh biar lah.. kalau betul dia suka aku.. biar datang cakap.. tak pom tunggu takdir yang menentukan.. aku tak berani menangung risiko.. aku takut aku frust tertunggeng!! 

Gadis B : hmmm ikut suka kau!! asal kau bahagia

errr okey.. tu contohlah kan.. sebab cuba kita buat kajian kaji selidik banci penduduk.. hoho.. kalau perempuan jatuh hati dekat lelaki kebanyakan nya dia akan ambik keputusan mendiamkan diri dan tengok apa yang akan terjadi.. tertunggu-tunggu si jejaka mengucapkan ' I love You ' tapi habuk pom tak dak!! abik contoh aku lah senang kan!! tunggu Si EA bertahun-tahun lamanya okey!! bertahun tahun tahu tak?? kata mudah selama 4 tahun aku duk tunggu si EA sambut huluran aku.. tapi..... hmmm yang hadoiii.. sape yang parah.. sape yang sengsara.. sape yang tertunggeng?? aku jugak kan?? :") ahh citew lama.. tutup2.. nanti aku nangis tak dak lagu kan naya ja :P

so kalau kita cakap " aku tak nak dah jatuh cinta.. aku serik!! ' ye mengucapkan kata sebegitu memank mudah. tapi nak melaksanakannya tuh susah.. macam nak panjang gunung Kinabalu.. sebab yelah.. cinta itu fitrah manusia.. Tuhan mencipta kita dengan satu hati yang harus di huni oleh seseorang tuk berkongsi kasih dan sayang. sakit dan pedih gembira dan sedih :") so da kalau nama nya fitrah lari pung pang pung pang kita tetap jugak akan jatuh cinta.. jatuh suka pada seseorang.. dah kalau tak terjadi itu.. haaa tak berapa nak normal lateww.. hikhikhik :P

lepas tuh satu lagi.. "eh aku dah admire dia lagi dah.. aku dah pasrah.. aku dah menyerah kalah. dah tak nak dia dah.. dah tak tertanggung menanggung derita tuh " haaa yang nih satu lagi masalah!! yerlah.. nak mengatakan dan menuturkan nya memank mudah.. tapiii nak melaksanakan YA ALLAH.. amat-amatlah susah.. sungguh!! tambah-tambah macam aku nih.. 4 tahun menanti kasih.. akhirnya kasih itu terlerai jua tanpa sebarang sambutan hangat.. sakit kecewa TUHAN yang tahu. dah habis dah cakap " aku tak nak EA.. Kau ambik.. aku tak nak!!! " tapi last2 'eh aku tak leh lupa dia lah.. aku still sayang dia.. macam mana nak lupa dia' tak caye?? bukak twitter aku tengok!! tanya kawan aku sana.. even bukan selalu aku cakap macam tuh.. tapi sumpah.. hati ini masih mahu dia.. masih menanti dia.. selalu berharap yang dia sambut cinta aku.. even hanya untuk satu jam.satu minit atau satu saat.. aku rela.. asal aku dapat merasa di sayangi dan cintai oleh dia.. eh apa nih??? stop it .. stop it... apa kau nih fiqah?? kalau kau duk selalu macam nih.. memank kau tak akan lupa dia la.. stop it.. jangan cakap pasal dia lagi.. huh!!! okey gangguan emosi seketika :")

so balik pada topik!!!  even kita lari sehingga china tidur enam bulan kemudian bangun kita tetap akan bertemu dengan cinta!! kenapa?? sebab itu fitrah!! kita tetap tak leh lari.. percayalah.. jadi jika kita merasa cinta biarkan ia berlalu.. jangan di halang jangan di sekat.. jika ada takdir antara kita dengan dia.. maka ada lah.. jangan di sekat nanti seksa jiwa.. macam aku.. walau dalam proses melupakan EA.. aku still biarkan perasaan tuh bersemi.. aku tak pernah menghalang dia bertandang kerana aku tahu itu susah di lakukan..dalam aku melupakan aku dalam pada itu juga aku cuba melupakan nya.. melupakan dan berhenti berharap!! :") eh jap kenapa lagi sekali keluar pasal EA?? aishh dah dah dah.. 

dah okey aku nak stop.. nanti lebih banyak aku mengarut.. sekarang pom entah jadi apa dah entry aku.. lain yang di rangka lain yang jadinya.. nih kalau buat karangan Bm sumpah lari tajuk!! tak de harapan nak dapat A.. hahaha.. okeylah.. kepada yang mempunyai admire atau crush.. teruskan menanti dengan tabah dan sabar.. In sha ALLAH ada jodoh maka adalah.. jangan mudah mengalah.. jangan jadi macam aku.. :") tak sabar dan tabah menanti.. tak sabar dan tabah menerima dugaan percintaan :") kepada yang ada teman istimewa.. cuba lah memperbaikinya menuju ke jalan ALLAH.. bercinta di atas landasan yang betull.. jangan melampui batas.. selaraskan arus cinta anda ke arus yang suci dan murni.. hiasi ia dengan iman.. In sha ALLAH anda akan berbahagia bukan sahaja di dunia malah di akhirat kelak.. berdoalah agar cinta korang berkekalan hingga ke jannah.. ingat.. bercinta tidak sama dengan bercouple.. :") bercinta ada syarat nya.. jangan kerana cinta tergadai maruah.. :") ku doakan agar cinta kalian suci dan murni :")

p/s : solatku, ibadahku, hidupku dan matiku.. hanyalah untuk ALLAH S.W.T :") Ya ALLAH kau titipkanlah sang ADAM yang berwibawa, yang kuat iman di dada, yang baik budi perketinya, yang bisa mencintai keluarga ku seperti mana dia mencintai aku dan RASULMU .. seperti mana dia mencintai dan menyangi keluarganya :") kau titipkan lah jua sang ADAM yang boleh menjadi iman di setiap solat fardhu ku.. yang boleh menjadi ustaz menegur bacaan AL-QURAN ku.. dan juga yang boleh menjadi buku rujukan ku.. :") Amin 


8 comments:

  1. Salam sejahtera. Saya Awie Omar dari awieomar.blogspot. Baru follow sini. Dengan ikhlas hati nak menjemput anda untuk sertai game top "BLOGGER" musim 3. Segala yang berkaitan pasal game untuk musim 1 & 2 boleh tinjau kat blog. Senang je caranya nak sertai game ni. Tak perlu buat apa apa entri. Hanya follow blog "Awie Omar" dan komen di mana mana entri dengan menyatakan "SAYA SANGAT MAHU SERTAI BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE". Harap sudi la menyertainya. Ganjaran pasti ada untuk pemenang :)

    ReplyDelete
  2. Aku percaya pd statement yg mengatakan pepmuan lebih selesa mendiamkan diri jika dia minat ataupun suka ngn laki 2... Ada betulnya jgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. aniq :yeahh :) aq bercakap pada pengalaman.. wanita takut di katakan gatal.. atau di cop gedik and mengada-ngada.. tambahan pulak bila wujudnya peribahasa perigi mencari timba :")

      Delete
  3. percaya pada janji Allah..
    kita tak tahu apa yang Dia janjikan tapi Dia lah Yang Maha Mengetahui :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahhh.. janji ALLAH itu pasti.. cuma masa nya yang kita belum pasti.. cepat atau lambat janji itu pasti akan di tunaikan :") In sha Allah

      Delete
  4. rajinnye menulis....akak rasa mcm baca karangan student akak..hehe
    k, cinta itu fitrah, mmg x blh lari ye syg...klau dr x dicintai pun susah kalau dah dicintai perlu berhadapan dgn pilihan pulak...cinta memang begitu ye....bila dh rasa tak tahu nak buat apa berserah saja pada dia...semoga kita dianugerahkan seseorang yg boleh membawa kita ke jannah Nya..insyaallah!

    #entry adk panjang..komen akak pun panjang...:)#

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaa.. tu ah.. mula2 nk tulis pendek jer.. sekali.. hmm yang adoii.. panjang berjela-jela.. hahahaha :P btw thanks kak sudi baca :") perempuan baik tuk lelaki yg baik.. perempuan jahat tuk lelaki yg jahat.. dn begitulah sebliknya :")

      Delete