Monday, May 6, 2013

Tawakal :")

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua :)

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful. :D



semua sedia maklum dengan keputusan PRU13 kita bukan? yeahh.. walau banyak dugaan halangan  kesalah fahaman fitnah dan kisah dongeng melanda. kita kena dan harus malah wajib menerima nya dengan redha.. 

Pujuk hati. 
Pujuklah hati untuk redha.

Fiqah tahu sukar untuk menerima. Tapi, kita cuba pujuk hati kita ya?
Redha, bahawa mungkin Allah belum mahu beri kita menang kali ini. Sebabnya? Allah lebih mengetahui segala. 

Kita muhasabah. Setiap gerak kita yang mungkin tersalah.
Supaya boleh kita belajar untuk mengubah segala kesalahan dan kesilapan kita kepada sesuatu yang lebih indah. Bukan pada mata manusia yang indah, tapi indah pada pandangan Allah.Dan cuba jadikan kekalahan kali ini sebagai anugerah.

Senyum :)

"Hasbunallah wa nikmal wakil, Nikmal maula wa Nikman Nasir" 
- Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung.


semalam Fiqah sempat memasang angan-angan di dalam facebook..



tapi sayang... angan-angan Fiqah masih tidak menjadi nyata.. insyaALLAH mungkin 5 tahun akan datang.. mungkin.. mudah-mudahan.. siapa tahukan? kun faya kun.. :")

Orang yang Allah pilih untuk dihebatkan, maka ujian yang Allah hantar pada Dia juga bukan calang calang. Sabar.

walaubagaimanapun Alhamdulillah. Kelantan masih milik Pas. proud to be kelantanness.. syukur kerana masih berada dalam naungan Tuan Guru Nik Aziz.. :") syukur kepada mu YA ALLAH.. insyaALLAH anak muda akan bangkit 5 tahun akan datang.. tunggu kami ye?

mungkin kita berbeza idealogi.. tapi iyewlah.. hormatilah pandangan masing-masing. Politik is politik . Kawan is kawan . Jangan disebabkan politik , kawan menjadi lawan .


" lahaula wala quwata illa billahil aliyil adzim...
Tiada Kekuatan dan Daya Melainkan dari Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Mulia.”

Kita Merancang, Allah juga Merancang. Allah sebaik Perancang.apa yg bakal berlaku. itulah ketentuan Allah. hasbunAllahwanikmannasir.

p/s : sesiapa yang tidak senang dengan entry Fiqah kali ini.. mohon maaf mohon ampun.. Fiqah cuma luahkan pendapat dan rasa yang selama ini di pendam.. yang sebelum ini Fiqah diam duduk memerhati.. lama-lama ia menjadi duri di hati. Ya Allah sabarkan hatiku. jangan sampai aku keluarkan kata-kata yang menyakitkan hati seperti mana mereka-mereka lakukan.. :") fitnah berleluasa kisah lucu di mana-mana.. Allahu..mohon maaf sekali lagi ye. jangan pernah ada dendam di hati.. kitakan saudara se islam.. :") yang baik datang dari ALLAH yang buruk datang dari diri Fiqah sendiri.. Assalamualaikum ya akhi dan ukhti sekelian :")

No comments:

Post a Comment